Världens snabbaste lastbilar,
lär de ha kallats lite ärevördigt av Bugatti-förare på den tiden. De var rejält byggda, och hade driftsäkra motorer. Överliggande kammar och fyrventilstoppar. De vann Le Mans flera år.
I början av Juli gästades Sverige av 16 stycken Bentleys, bl a ett par "Blower Bentleys", från storhetstiden 1923-31. De flesta från Engand. Rallyt startade i Malmö, och letade sig genom Glasriket och Östergötland upp till Mälardalen.
7 Juli skulle de ha ett etappmål i Skokloster, och kosan styrdes dit.
Efter en liten stund dök de upp.
Färgbilder Nikon D300, Nikkor 16-85
En hel del folk hade sökt sig dit.
Gammal som ung.
Verktyg måste man ha. Här fanns allt från 3/16 till 5/8 nära till hands.
Nikon S, W-Nikkor f:2.5 f=3.5 cm, Tri-X
Kvadratiska med Rolleiflex 3.5B, Adox CHS 50
Var det verktyg här också, månne?
Jag gillar när gamla saker används. :-)
Trots att de är värda miljonbelopp var de härligt skitiga!
Observera loggan på avgasröret. :-)
Den här körde Peking-Paris förra året.
När man går runt bland gamla bilar, med gamla kameror hängande, då är det också lätt att få kontakt med bilägarna. Vid ett tillfälle kom en dam fram, som var en av deltagarna, och kommenterade glatt mina gamla kameror. Vi pratade en stund, men mer om det i ett kommande inlägg.
Efter ett besök på slottet åkte de vidare, och världen var som vanligt igen. :-(
Det är ju inte bara att tuta och köra för att byta olja efter 3000 mil precis.
Mvh Lasse
Engelsmännen använder sina grejer. :-)