SE UPP FÖR PRO-SHOPPER!
***
Att nätet ger nya möjligheter för bedragare vet vi och dom flesta. Ändå känns det obehagligt när försöken blir "här hemma". I fick idag en brevförsändelse från Pro-shopper med "... välkomstpaketet i prenumerationen på....". I har aldrig beställt någon prenumeration . Jag ringde direkt angivet nummer och avbeställde (Jag begärde kopia på beställningen och dom svarade att beställningen var gjord per telefon, en ren lögn). Därefter mailade jag också med samma avbeställning. Så tog jag kopia på fakturan med min avbeställning påskriven (trots att det var ett gratis välkomstpaket skulle man ha 69 kronor för frakten) innan jag skickade tillbaka fakturan tillsammans med krämen som inte var beställd), utan att ha betalat fakturan, men där jag skrivit på att jag bestred fakturan. Alltså har vi tackat nej på tre sätt - telefon, mail och återskickad faktura. Eftersom försändelsen skulle skickas tillbaka till Estland(Tallinn) kostade det mig över en hundralapp i porto, men jag vill dels vara tvärsäker på att Pro-shopper aldrig får en krona, dels på att vi aldrig kan få några inkassokrav. Jag är medveten om att vi enligt svenska regler inte hade behövt skicka tillbaka gratisutskicket men gjorde det ändå
*
NAPPA ALDRIG PÅ ETT ERBJUDANDE FRÅN PRO-SHOPPER!
*
*
Och vad har nätet med det här att göra kanske någon undrar. Där har dom förstås hittat adressen och uppgifterna, ingen av oss har nånsin handlat på Pro-shopper. Gör inte det du heller!
***
Det jag inte förstår är hur det kan vara juridiskt möjligt år efter år att kronofogde och inkassobolag accepterar påståenden om muntlig beställning utan att dom ställer krav på tydlig röstinspelning om man hävdar muntlig beställning./ Björn T
köpa och sälja över nätet.
Hoppas du slipper fler parasiter...
Mv/G
Och så blev mitt plastkort utsatt för hackningsförsök. Dessbättre reagerade Eurocard omedelbart, kontaktade mig och spärrade kortet. Har fått ett nytt.
Har råkat ut för Pro shopper exakt på samma sätt. Har heller aldrig köpt ngt från dom
Har sänt tillbaka på samma sätt som du gjorde/Gunilla
De har först tagit kreditupplysning på mig och jag har anmält det till polis. Sedan kom en faktura. Jag kontaktade dem att jag inte har fått nåt och ska inte betala. Bestridit och anmält till polis. Sedan kom ett paket med ansiktskrämet samt brev från inkasso. Anmält även den till polis och bestridit. Ringde dem och de sa att de ska aldrig skicka nåt mer. Skickade tillbaks paketet. Nu kom samma paket igen med info att ingen har tagit emot det. Jag har inte mottagit det på post. Orkar inte med dem längre!
Nu opererar de under namnet HealthShop med säte i Nederländerna. Men mejladressen är Pro-shopper.
De har skickat smärtstillande kräm till min 81-åriga sambo som ALDRIG pratar med säljare på telefon och aldrig köper något annat än på apoteket. Försändelsen kommer vi bestrida såklart!