Vet ni vad?
Med så många medlemmar som över 70000 så är det ganska självklart att det ramlar in en hel del bilder i poolerna, och utanför poolerna också.
Tänk om alla medlemmar lade in en bild i veckan i kritikpoolerna.. det skulle ge ett dygnssnitt på ca 10000 bilder.. gilla eller inte?
Det klagas på att det är för mycket "dåliga" bilder här på Fotosidan, och visst kan väl jag också hålla med om att många bilder inte tilltalar mig ett dugg och jag kanske tom tänker att "vad sjutton är det där?".. men så finns det ju folk som tänker om mina bilder också, så det är ju helt normalt
..
Kan man inte bara strunta i att gå in i de poolerna där det finns såna bilder som inte tilltalar tittaren? OK, att bildkritik samlar olika former av motiv och det är väl just dessa tre pooler som skapar konflikter och diskussioner kan jag tänka mig!.
Jag har följt tråden och skrivit, och jag skulle bara vilja ha ett förtydligande vad grundtanken är med omröstningen? Är egentligen bildflödet problemet? Eller är det att många gnölar om för dåliga bilder i poolerna? Eller är det att fotograferna inte får kommentarer på sina bilder pga bildflödet?
Jag tror egentligen inte bildflödet är problemet, för de som tar sig tid att titta på alla bilder, ja, de gör det frivilligt och med glädje och de som inte hinner titta på allt, kommer de att göra det om man stryper flödet? Kommer dessa personer kommentera mer? Eller blir det bara så att färre bilder kommer in på fotosidan så att ett större omfång bilder får kommentarer?
Jag har funderat länge på den här frågan, och vad händer om man stryper flödet till kritikpoolerna? På något vis hamnar bilden ur fokus.. fotosidan blir inte en FOTOSIDA utan ett helt vanligt forum till slut.
I grund och botten tror jag att med så många medlemmar och många olika synvinklar så kommer problemen aldrig att upphöra, gnället kommer aldrig att tystna och glädjen kommer att upphöra om vi inte alla hjälps åt att vara glada, ge oss ut och fota, kommentera det vi kan och vill och njuta av det vi får ta del av här på fotosidan. Att vissa av oss gillar nakna modeller, någon gillar katter, någon annan gillar solnedgångar och andra gillar andra saker kan vi väl ändå inte tro att vi ska kunna påverka eller ändra på? Vi måste bara helt enkelt lära oss att hoppa över de bilder vi inte tycker om, och koncentrera oss på de bilder vi tycker om och vill kommentera.. eller de vi anser behöver hjälp till förbättring.
Att bilder försvinner ifrån förstasidan ganska omgående är väl inget problem, det heller? Jag vet på ett ungefär när jag loggade in sist och jag söker fram ALLA bilder tillbaka till det datumet och går sen igenom alla de sidor och öppnar de bilder jag finner intressanta. De som inte intresserar mig öppnar jag inte, utan bläddrar förbi bara..
Visst, det tar en stund.. men det är en hobby det också.. att få ta del av vad andra skapat och då känns tiden inte bortkastad!
Tjingeling.. nu ska jag ut och fota blommorna i rabatten igen.. det gillar JAG