alf109 skrev:
Jag har påpekat det tidigare, men tydligen för döva öron: Fotosidan har blivit en sorts lunarstorm för folk som i första hand är intresserade av prylar. I och med detta har statusen för bilden sjunkit markant och därmed kvaliteten. Det är egentligen inte så konstigt om man vill förstå. Det är helt enkelt inte samma personer som har ett genuint musikintresse som dom som främst intresserar sig för högtalarsladdar, för att ta ett närliggande exempel.
Detta är inte något annat än ....snack, vill inte var otrevlig...
Jag är oerhört teknikintresserad & figurerar mycket i tekniksnacket i forumet men mitt stora intresse är bild.
Däremot så finns det ett litet problem & det är att det är mycket enklare att snacka teknik än bild, kräver inte lika mycket av en så jag tror att vi får leva med att tekniksnacket är större på FS än bildsnacket.
Forumet hjälper många tekniskt sett, visst blir man less när man ser samma titel för 112:e gången men om man hjälper till & hänvisar i stället för att skriva "använd sökfunktionen!" & liknande så lovar jag att det blir roligare. Vissa tror tydligen att alla som ställer dessa frågor är lika dom (& mig), och hänger på forumet för jämnan...
Nä, hjälp till med de banalaste frågor, känns mycket tillfredsstaällande när man hjälper någon på traven oberoende av om det handlar om en billig kompaktkamera eller ett avancerat objektiv, för att inte tala om dessa fototekniska frågor...
Även din koppling mellan ljudintresse & musik haltar betänkligt. Som gammal audiofil så har jag hållit en fin balans mellan musiken & anläggningen så det du skriver där är rent skitsnack, nu är jag oförskämd men det du skrev stämmer inte med mej & mina vänner som åkt runt på jazzklubbar, gått på klassiska konserter samt lyssnat på populärmusik live för att sedan arbeta med våra anläggningar för att få till det där som vi tycker känns äkta, mer en känsla än verkligen äkta men du förolämpar oss när du skriver som du gör!(ang. kablar så har jag aldrig lagt ned speciellt mycket på det då det har varit mycket hokus pokus där) Mitt ljudintresse fick mig som 18-åring att börja lyssna på musik som ingen annan 18-åring ens skulle fundera på att lyssna på, till en början så var det mest för ljudet men sen så började man tycka om musiken då många musikformer kräver tillvänjning, så är det & jag har idag en extremt bred musiksmak p.g.a. detta men anläggningen är tyvärr borta då mina öron tyvärr är lätt skadade av min hobby (har hörapparater & tinnitus idag, VARNING!)...
För övrigt så känner jag en person där prylarna är viktigare än det man kan få ur dem, han har idag totalt ruinerat sig på hifi & professionell videoutrustning & är tyvärr idag totalt på dekis då han lånat långt över sina tillgångar, jo dom finns dom också... Ska tillägga att han hållit på sen unga år & klarat det fram till idag då han är 58, tyvärr så har det bara accelererat & hans prylhysteri har gått över alla gränser så han har fått lämna sitt hus & sitter nu i en ganska så tom liten lägenhet betald av socialen.
alf109 skrev:
Varför tror ni över 90% av era sk "medlemmar" är ickebetalande? Det är så man tar sig för pannan. Över 90% anser uppenbarligen inte att ett betalmedlemskap ger så mycket extra att ens en ynka hundring om året är värd att satsa.
Ja varför har vi över 71 000 medlemmar
Nä, tror att jag såg att David redan svarat på detta & att det inte är de ickebetalande som står för bildinläggningarna, antar att deras del i det är försvinnande liten & att dom mest håller statistiken uppe för FS storhet som fotosida...
//Larsa