Tja, det sägs ju att många postar i kritikpoolerna fast de inte är intresserad av kritik. Å man vill ju skära ner på flödet i kritikpoolerna, varför då inte se till att det finns fler ämnespooler?
Varför ska det finnas möjlighet att visa sina bilder (utan att vara ute efter kritik) OM de tillhör någon av de kategorier som idag har egna pooler medans t.ex. naturfotografer måste använda kritikpoolerna som ju INTE är till för ren visning? Är det rätt? Vore det inte bättre att se till att det finns pooler för så många som möjligt?
Som sagt, i kritikpoolerna ska man ju bara posta om man vill ha bilderna bedömda. Eftersom det inte finns någon intressegrupp som passar mig så har jag inte kollat upp de så noga, men vad jag förstår så är de mer av visningskarraktär. Eftersom man klagar på att för många bilder i kritikpoolerna blir obedömda så försöker man ju nu hitta en lösning på detta problem. Varför då inte se till att det finns andra alternativ än kritikpooler för fler inriktningar än idag?
En annan sak är ju också rättvise-perspektivet. Varför finns det speciella pooler för t.ex. Fine art nude och gatufoto men inte för naturbilder? Om man är minsta lilla konspiratoriskt lagd så kan man ju fundera om det finns nån mening med det. Medveten diskriminering av vissa typer av fotografering? Som sagt, naturfoto är inte en liten gengre, varför har vi ingen egen pool? Eftersom jag inte varit här flera år har jag inte följt eventuella tidigare diskutioner i den frågan och det ska heller inte vara nödvändigt. Det borde vara självklart att man inte ens ska behöva misstänka diskriminering av vissa typer av fotografering.