Vad jag sett är debatten mångfacetterad, men jag har sett ett gäng inlägg som handlar om kommentarernas kvalitet, så jag hakar på med en tanke.
Har sett ett flertal av dessa kommentardebatter nu och har därmed funderat en hel del över problematiken. För min och många andras del fungerar fotosidan precis som konstsamlingar i övrigt både som njutning och inspiration. Att Fotosidan dessutom har den fantastiska egenskapen att man här kan få konstruktiv kritik av erfarna fotografer/nya ögon är för mig och förstås många andra mycket värdefullt. Om en bild har inspirerat eller berört mig vill jag gärna meddela detta genom att skriva ett vänligt ord, om en fotograf når nästan ända fram och jag råkar ha en idé, då framför jag gärna det och så vidare...
Jag kan förstå att många av de duktiga fotografer som varit med länge här kan känna att dessa små vänliga kommentarer är överflödiga, men jag är övertygad om att de är mycket värdefulla för den nya generationens fotografer. Tillsammans med konstruktiv kritik odlar de exprimentlust och konstnärligt självförtroende hos oss gröngölingar.
Vill passa på att tacka alla de som lämnat kommentarer till mig, varenda en har varit värdefull!