ANNONS
Annons

Strypa inflödet?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
P-E Claesson skrev:
Å inte nog med det, vi ska sedan bedömma komentarerna... Undrar om vi sedan ska bedömma hur betygsättningen av kommentarerna gått till...

Du slipper ju det i "modellen" jag beskrev eftersom du som betalande har "gräddfil". Detta samtidigt som du har incitament till att kunna ladda upp, kanske i nivå med silver istället för ditt bronsmedlemskap om du kommeter ofta och med hög kvalité, alternativt strunta i kommenteradet och betala för silver.

Edit:
Alltså ett sätt för FS admins i kombination med alla oss medlemmar att premiera ett innehållsskapande som FS vinner på. En win-win situation i mitt tycke.

Senast ändrad:
.Z. skrev:
Detta är inte något annat än ....snack, vill inte var otrevlig...

Nä, hjälp till med de banalaste frågor, känns mycket tillfredsstaällande när man hjälper någon på traven oberoende av om det handlar om en billig kompaktkamera eller ett avancerat objektiv, för att inte tala om dessa fototekniska frågor...

Även din koppling mellan ljudintresse & musik haltar betänkligt. Som gammal audiofil så har jag hållit en fin balans mellan musiken & anläggningen så det du skriver där är rent skitsnack, nu är jag oförskämd men det du skrev stämmer inte med mej & mina vänner som åkt runt på jazzklubbar, gått på klassiska konserter samt lyssnat på populärmusik live för att sedan arbeta med våra anläggningar för att få till det där som vi tycker känns äkta, mer en känsla än verkligen äkta men du förolämpar oss när du skriver som du .

Ja varför har vi över 71 000 medlemmar:) Nä, tror att jag såg att David redan svarat på detta & att det inte är de ickebetalande som står för bildinläggningarna, antar att deras del i det är försvinnande liten & att dom mest håller statistiken uppe för FS storhet som fotosida...

//Larsa
Citat från din profilsida:
Är mycket teknikintresserad men tycker att tekniken ofta tar för stor plats idag, Många oroar sig mer för problem med sin utrustning än över hur dom skulle kunna utveckla sitt bildsinne samt lära sig att använda sin utrustning på rätt sätt. Detta tycker jag mig se är ett problem för många nya som ska lära sig grunderna i fotografi. En alltför stor del av dem verkar inte ta den tid på sig som behövs utan vill att allt ska komma på en gång & lägger ofta för stor vikt vid utrustningens betydelse.

Själv så är jag en inbiten forumräv här på Fotosidans tekniktrådar och älskar att diskutera teknik, har dock lugnat ner mig i teknikhysterin och brukar t.o.m. ibland säga att jag nog inte behöver byta DSLR förrän jag slitit ut min D7D. Hur det blir med detta får framtiden utvisa då jag ju gillar ny teknik. Jag vet dock att den har oerhört lite att göra med hur jag lyckas i mitt bildskapande...

Du kanske bytt åsikt? Eller är du bara allmänt på dåligt humör?

Jag röstade på 1 per vecka. Jag tycker att problemet är definitionen av kritik. Kritiken består oftast av att folk säger "bra bild" mer eller mindre. Jag är en av dem... Visst är det bra med hyllningar men att kategorisera dem som kritikpooler känns lite fel eftersom 95% av bilderna är skit men 95% av kommentarerna är positiva utan minsta uns av negativ/kreativ kritik. Speglar vårt land ganska bra. Det är lätt att ge positiv kritik och hålla tyst när något är dåligt.
Gör en pool för hyllning av bilder och en kritikpool där det faktiskt krävs en längre och djupare analys. Uppdelningen i tre pooler nu är ju bara löjlig. Det ligger ofta bilder i mycket erfaren-poolen som man redan på thumbnailen ser är tagna av en medelmåtta utan vidare koll på komposition och teknik.

Kräv pengar av alla medlemmar så blir det högre nivå eftersom de oseriösa inte är beredda att betala. Då behöver vi inte diskussionen om hur många bilder man ska få ladda upp. Inflödet av bilder skulle minska. Hur mycket vet jag inte men en hel del tror jag.

A

A

Skönt att sova på saken. Alla som skriver här har ju 1 ibland 2 poänger.

Jag kanske är lite för elitisk i mitt tänk men ett par efter mig här nu har ju skrivit att det är de "sämre" bilderna är de som behöver kritiken mest, vågar inte lägga ut bilden där mm.

Med den tanken i fokus ser jag åxå självklart en annan problematik, det är sant och Jag har tydligen inte samma mål med Fotosidan som merparten har...lr?

Här kan man köpa, sälja..FRÅGA om utrustning, PS, erfarenheter mm.mm det är nästan viktigare än bilduppladdningen för mig...(det har jag min Web till som börjar bli för stor.)
Jag ser det som ett litet fönster i min lilla verksamhet åxå.

Samtidigt kan iaf jag inte ta Fotosidan på FÖR stort allvar...det är ändå mest en rolig grej, som ibland tenderar att ta för mycket tid.

Tanken m Fotosidan från början måste väl ha skenat lite?

Känns åxå som att...Ok, då ska alla få en råsop som förtjänar det, men det har jag inte tid-lust till heller. OCH alla har inte så oförtjänt gott självförtroende heller...får de då hör att det där ska du gör om så kanske de tappar sugen..jaja--

Vill ju inte fastna här ...ska ut och umgås med Gråhakedoppingar..och banka min AF till perfektion.

.Z. skrev:
Söker förgäves nu efter reglerna som gäller för "mycket erfarenpoolen" dock utan framgång men är mycket kluven här. Ser mycket yngre & oerfarnare fotografer som är duktigare än mig som fotat i snart 30 år så jag har lite svårt för denna kategorisering.
//Larsa

Det finns ju givetvis underbarn...men inte många...bildseendet handlar ju mycket om egen utveckling...

Kanske är så enkelt som att definitionen för poolen är lite haltande.

Typ borde stå..för DIG som vill ha kontruktiv kritik..inte --- Och nu är kritiktexten ändrad --- som jag tänkte " "

Kan vara rätt ja..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar