Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nya regler för uppladdning och bildkritik

Produkter
(logga in för att koppla)
elmfeldt skrev:
Jag förstår inte hur jag skall tolka dina 7%. Menar du att dessa motsvarar färre bilder från betalande och det är dessa 7% som gör att kurvan pekar neråt!? Dvs att bilderna skulle blivit 7% sämre?

Du missuppfattar. Det är inget tvång att betygsätta kommentarer, utan de medlemmar som tycker att en kommentar gav något markerar det, och det ger tillbaka till kommenteraren på så sätt att denna får ladda upp oftar och kanske att en duktig kommenterare får någon form av stjärna i sin profil.

Dvs det viktiga är inte att ofta kunna ladda upp bilder, oavsett ambition, utan att det ger något tillbaka. Det spelar ju ingen roll hur bra och fina bilderna är (eller hur dåliga) om man inte får veta det. Alltså är mycket kommentarer viktigare än mycket bilder.

Då bara använda Alt C så får man lägga in jäkla massa bilder.
 
elbe skrev:
Ok! Jag har nog missuppfattat dej lite. De du beskriver här verkar vara en vettigare morot i strävan mot vettigare kommentarer.

Dom där 7% har kanske ett samband med den lilla sänkningen av uppladdningsfrekvensen? Till poolerna alltså.

Sen att jag tycker att nivån på kvaliteten sjunkit är väl min egen högst subjektiva uppfattning som kan bero på min tillfälliga? bildtrötthet, att mina krav omedvetet höjts med tiden här på FS, att det är, har varit, semestertider o.s.v...

Det här har ni nog bäst koll på av alla så vad ni än hittar på så tror jag att det är väl underbyggt.

Kan inte låta bli att tänka lite högt ibland bara...som t.ex:

Uteblivna kommentarer på bilder är väl oxå kommentarer. D.v.s. bilen är så intetsägande att den kanske inte ens borde visas upp...men det vet man ju inte förrän man gjort de. Så lite utvecklande lärdom finns det även i dessa bilder...

I varje fall så trivs jag på FS. Sajten har gett mej mycket i utbyte. Inte så mycket genom fådda och givna kommentarer, eller andras kommentarer på andras bilder (läser dom sällan), utan mer genom att det finns så många svar här på FS på min egen nyfikenhet, både bild- och teknikmässigt. Hoppas naturligtvis att jag även bidrar med de jag lär mej till andra.

Ha de gott!
Leif

En svår nöt att knäcka. Tack för lite bollplank.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.