Annons

Kommer den nya Nikon D70 konkurera ut Canons 10D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jan vdV skrev:
Jag syns sällan i teknikforumet diskuterandes om Canon eller Nikon är bäst så svaret blir nej, men visst måste man uppdatera sig på forumen ideligen:)
Sant. Och det här är ett vs-forum, så det är ok att gnabbas. Bara inga personangrepp, så klart.
 
Hej

hursomhelst.. kul är det.. plåtade min 7mån grabb i en varupåse av papp ikväll... över 100 bilder blev det, till sist satt bilden som jag ville ha den.. resten var ju bara att kasta... blev riktigt trevligt i s/v. 1000iso, sb28 i taket - jädrar va bra det blev.

När det gäller höga iso så gäller det att knuffa histogrammet till höger utan att blåsa highlightsen - brus är inget problem då. Se fö
http://luminous-landscape.com/ understanding series för er som inte redan läst detta - bra info.

Men, en iakttagelse jag gjort tidigare är att visa motiv gör sig inte rikigt med dslr - då är dia bättre tycker jag.

Whiskeyn slut (så mycket sambon lät mig smaka) och manualen är färdigläst (törs inte berätta vad för pryl då blir helt idiotförklarad här på digtalsidan.se)

Med vänlig hälsning
Johan
(som numer helt avstår vs debatter)
 
Ha ha ha.. satte ölen i halsen...

alltför vänligt...

Med vänlig hälsning
Johan
(Ps Omnibouncer är en överreklamerad, överprissatt onödig pryl, min högst privata åsikt och jag har full förståelse för de som anser att detta är en helt nödvändig investering)

KGS skrev:
till omnibouncern?
 
Tveksamt om man skall läsa den på alla, i manualen, förekommande språk...

Hursomhelst, lite ot detta, så - kul att fler kanske får förmånen att plåta hejdlöst med hyfsad dslr D70..

någon som sett en riktigt spec på den?

Med vänlig hälsning
Johan

KGS skrev:
men manualen läser man lätt igenom på en kväll...
 
Nikon vägrar säga mer än priset och namnet D70 än så länge. Jag läste nånstans att orsken till att pressreleasen kom var att infon ändå läckt ut!

Rykten säger "baserad på F75" vilken verkar stämma med Nikons bild i releasen.

Inget är känt om sensor eller annat.
 
arleklint skrev:
Nikon vägrar säga mer än priset än så länge. Jag läste nånstans att orsken till att pressreleasen kom var att infon ändå läckt ut!

ett rykte om en ny kamera KAN lägga en död hand på marknaden som väntar o ser... det är smart... speciellt som Canon har snott åt sej merparten av intresset på sistone. Nåt måste de göra. Om så bara släppa ett rykte.
 
OT (Har jag missat din förkortning KG?)

Detta har inte alls med denna tråd att göra men som så många andra så har jag passat på att avnjuta lite whiskey i kväll och varit nervös inför Janne A´s utlottning. Jag är dock nyfiken på vad din förkortning står för KG?.
- Hallstahammars Dam Fotosällskap??
- Hallstahammars digitala Fotosällskap?
eller är det ett nytt filsystem nu när Microsoft ska börja ta betalt för FAT??

Om det är något av de första så kanske en närboende kan få ansluta??


Skål

Thoams F
 
Re: OT (Har jag missat din förkortning KG?)

Fredsson skrev:
Hallstahammars digitala Fotosällskap?

Är rätt ;-) slog till med det ikväll när Jörgen (Elfström) o jag insåg att vi e ett litet fotosällskap sen vi gjorde sällskap till Eskilstuna o plåtade häromkvällen... nåja vi har fotat tillsammans många gånger runt om i Europa.

Givetvis e du välkommen att "ansluta" även om det är ett högst informellt sällskap ännu... men vi har inget emot tanken på att slå oss ihop o åka ut o plåta tillsammans med likasinnade här o var...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.