Annons

Kommer den nya Nikon D70 konkurera ut Canons 10D?

Produkter
(logga in för att koppla)
larsaz skrev:
Det jag ser som intressantast där är nog 28-135 IS som dessutom ligger bra till i pris. För övrigt så skulle jag nog klara mig med en fin vidvinkelzoom som komplement.

Man vet ju i & för sig inte, rätt vad det är så börjar man intressera sig för fågelfotografering?

Japp..du ser..det är inte fullt så enkelt som att man kan välja hus valfritt (från vilken tillverkare som helst) utan att bry sig om optiken..om man vill ha bästa möjliga optik inom det området man vill ha.
 
larsaz skrev:
Jag brukar stå bakom kameran när jag zoomar, står du framför så blir det medsols...

Det är alltså därför jag får så dåliga bilder... Tack för tipset! Men varför är vänster lika med motsols bakifrån/medsols framifrån? Övre delen rör sig vänster, nedre höger, vänster neråt, höger uppåt, eller allt tvärtom. *förvirrad, smått berusad, filosofisk, ska gå och lägga sig*

/Pontus
 
Pongu skrev:
Det är alltså därför jag får så dåliga bilder...

Många självporträtt bör det ju bli!

Pongu skrev:
Men varför är vänster lika med motsols bakifrån/medsols framifrån? Övre delen rör sig vänster,

Vet inte om det finns nån standard för hur man säger men om man vrider åt vänster så tänker i alla fall jag på hur överdelen vrider sig, just åt vänster.

Resten tror jag att du får klura ut själv imorgon när det klarnat lite...
 
larsaz skrev:
Många självporträtt bör det ju bli!

Ja, men man får mera motion om man zoomar framifrån. Alla borde pröva.


Vet inte om det finns nån standard för hur man säger men om man vrider åt vänster så tänker i alla fall jag på hur överdelen vrider sig, just åt vänster.

Resten tror jag att du får klura ut själv imorgon när det klarnat lite...


Det finns ingen standard, tro mig , det är mitt livs stora trauma... ;-)
Det kanske är så att du tänker på överdelen för att du oftare ser överdelen av objektivet, än underdelen. Det är spännande med psykologi.

Resten? Meningen med Nikon och resten av de stora frågorna i livet menar du? Inte mycket kommer att klarna imorgon. I övermorgon kanske...

/Pontus
 
Givetvis ska man vara noga när man citerar, även om det i ett forum står kvar exakt det man skrev..även om någon citerar delar av det i ett senare inlägg.

Men att citera massa saker som inte har med svaret att göra är inget vidare tycker jag, bara onödigt och försvårar för den som ska läsa.
 
sagan skrev:
Givetvis ska man citera massa saker som inte har med svaret att göra

håller helt med Kim, att i varje svar upprepa ett helt, ibland mycket långt, inlägg gör bara trådarna svåröverskådliga. Egentligen kanske vi borde börja med "Kim>>...." för att markera att det är ett svar på nåt. Ibland hinner någon slinka emellan o det man skriver kan missuppfattas rejält. När jag märker att mitt svar hamnat direkt under det inlägg jag kommenterar tar jag ofta bort citatet...

För övrigt bör man markera när man tar bort delar ur ett citat:

sagan skrev:
Givetvis ska man...
...citera massa saker som inte har med svaret att göra...

/kg som skriver tillräckligt långt ändå
 
Våren 2004....

Nikonkameran kommer ¨våren¨ 2004.....dvs kring midsommar tididast, om Nikon är lika bra som tidigare att hålla leveranstider.
Vänta med debatten tills du har båda kamerorna i handen!!

Personligen så tror jag nog att Canon har något ännu bättre att erbjuda i samma veva.

/Janne
 
KGS skrev:
håller helt med Kim, att i varje svar upprepa ett helt, ibland mycket långt, inlägg gör bara trådarna svåröverskådliga. Egentligen kanske vi borde börja med "Kim>>...." för att markera att det är ett svar på nåt. Ibland hinner någon slinka emellan o det man skriver kan missuppfattas rejält. När jag märker att mitt svar hamnat direkt under det inlägg jag kommenterar tar jag ofta bort citatet...

För övrigt bör man markera när man tar bort delar ur ett citat:

Ta bort mitt i en mening och sätta ihop det med en annan mening är så klart helt förkastligt...det kan det inte annat än missförstås.

bryter jag av i citatet och fortsätter senare i citatet så skriver jag:

"håller helt med Kim, att i varje svar upprepa ett helt, ibland mycket långt, inlägg gör bara trådarna svåröverskådliga.../"

"Ibland hinner någon slinka emellan o det man skriver kan missuppfattas rejält..../"
 
sagan skrev:
Ta bort mitt i en mening och sätta ihop det med en annan mening är så klart helt förkastligt...det kan det inte annat än missförstås.

Hoppades att det lilla skämtet skulle passera som just ett skämt med tanke på diskussionens ämne (eh D70??)... annars gör jag sällan så ;-)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.