Advertisement

Annons

Kommer den nya Nikon D70 konkurera ut Canons 10D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Calle S skrev:
Så när man inte plåtar natur funkar inte AWB på 10D?
Tur jag kör D100;-)

Calle S (som vet att det inte är så, men Kim uttrykte sig kul)

Jag menade att om man blandar in konstljus utomhus (gatlampor och dyl) så kan den få problem..vilket förhoppningsvis inte finns ute i naturen.
 
Lotus skrev:
Varför skulle den vara byggd på F75? Det finns mig veteligen inga vettiga belägg för det.
Huset liknar mer en F80...

Att AF-systemet är samma som på F75 är väl inte osanoligt, även om huset är mycket anorlunda i övrigt?
 
sagan skrev:
Jag menade att om man blandar in konstljus utomhus (gatlampor och dyl) så kan den få problem..vilket förhoppningsvis inte finns ute i naturen.
Kim, du kan inte mena att du tog mitt inlägg på allvar...? Jag utnyttjade bara att du uttrykte dig lite kul:)
 
sagan skrev:
Det tycker jag faktiskt inte..jag har lärt mig massor från precis sådana här disskusioner.



Äh..jag är förkyld..kan inte ut och fotografera nu inte...det ska bli när jag blir frisk igen..*lovar*

Jodå, på med halsduk och dubbla mössor;)
 
Hittat något överaskande i manuallen hittills?

/Kim som alltid tycker det är kul med nya prylar
 
festfotografen skrev:
Så då blir det bara Canons originalobjektiv för dig ? ;)

Nä..Sigma har oxå intressanta objektiv, inte minst nya 12-24:an (jag vet att de passar till Nikons kameror oxå)

/Kim som förtvivlat hoppas på att den ska hålla bra optisk kvalitet..
 
Re: Re: Re: Tack!

sagan skrev:
Säg inte sådär! då måste jag ju köpa ny kamera igen!

fasen Kim, tåget går fortare o fortare... det här kan bli stressigt, tur vi hinner ta många bilder med våra gluttsnäppor på den korta tid vi har dem... har inte räknat men e nog uppe i 4000 med Aette nu...
 
Calle S skrev:
Nej. Gjorde du?
Jag plåtar varje dag, måste ju hänga här lite oxå:)

Jag syns sällan i teknikforumet diskuterandes om Canon eller Nikon är bäst så svaret blir nej, men visst måste man uppdatera sig på forumen ideligen:)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.