fargo
Aktiv medlem
sagan skrev:
Nikons objektiv sämre..jag tycker det, ja.
Vad grundar du det på? MTF-test eller personliga erfarenheter? Kan du skilja en bild tagen med en Canon åt från en bild tagen med en Nikon? Eller Minolta, eller osv?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
sagan skrev:
Nikons objektiv sämre..jag tycker det, ja.
KGS skrev:
Är rätt ;-) slog till med det ikväll när Jörgen (Elfström) o jag insåg att vi e ett litet fotosällskap sen vi gjorde sällskap till Eskilstuna o plåtade häromkvällen... nåja vi har fotat tillsammans många gånger runt om i Europa.
Givetvis e du välkommen att "ansluta" även om det är ett högst informellt sällskap ännu... men vi har inget emot tanken på att slå oss ihop o åka ut o plåta tillsammans med likasinnade här o var...
Fredsson skrev:
Tack för det.
MFS ligger ju lite avsides till....
Thomas
larsaz skrev:
Jag har faktiskt inte lärt mig ett dugg av dom, men dom kan vara förbaskat roande om man är på humör!
larsaz skrev:
Jag har faktiskt inte lärt mig ett dugg av dom, men dom kan vara förbaskat roande om man är på humör!
KGS skrev:
Du har lärt mej en hel del, så fortsätt skriva!
sagan skrev:
Jämför Nikon 80-400 VR med Canons 100-400L IS exempelvis..skillnaden är som natt och dag.
Jag har testat båda..Nikons kom lååångt efter både i AF, kvalitetskänsla och bildkvalitet.
KGS skrev:
Nä, eftersom Nikon o Canon förmodligen är lika bra/dåliga så är det mest subjektivt vilket som e bäst... det är inte lika enkelt som t ex en Mac/PC diskussion där man vet vilka som är the bad guys resp the good guys ;-)
fargo skrev:
Jag har inte testat något av objektiven, men är det som du säger så är det sensationellt att yrkes- och proffsfotografer fortfarande väljer olika märken speciellt som bildkvaliteten skulle vara så stor.
sagan skrev:
Du får ta och vara mer uppmärksam och lära dig av det matnyttiga som faktiskt kommer fram.
Det är lugnt, du får gärna berätta om de äldre också.sagan skrev:
Erfarenhet av nyare nikkorobjektiv har jag inte frånsett 80-400 VR.