Jag det är en föränderlig kameravärld nu för tiden, undersökningar som gjorts visar på att ovanligt många nöjer sig med kitoptiken som följer kameran ( gäller inte Nexarna ) en del bygger på med en zoom eller väljer prisvärda paket. efter flera år kan några fylla på med ett makroobjektiv.
Till Nexarna köps adaptrar och optik av alla de slag, två snapsar och fullständig kaos kan utbryta när det blandas adaptrar och allehanda optik, snart får vi se tips på hur man bygger en adapterhylla med namnskyltar för att förhindra total kaos.
Mats kommer att berätta hur han besökt skroten och köpt vinkeljärn och plåtbitar för 42 spänn, och en ritning som beskriver hur han har gjort.
Tänk på semesterresan till Afrika och det ligger fel adaptrar och optik i kameraväskan, en rulle silvertejp och det kanske går.
Imponerande annars vad många objektiv en del villa ha räcker inte med 3 st utan 7-8 skall det vara.
Nja säger dom sen, jag använder 16-50 till 95 % av gångerna jag är ute och fotar, resten samlar damm i hyllan.
//Bengt.