Men för i helvetes alla småjävlar! Jag försöker försvara NEX-systemet, men ändå belysa några av dess nackdelar. Det är ta mig tusan omöjligt när Fujihatare som Gunnar blandar sig in i leken ...
Men vad i herrans namn kommer detta utbrott ifrån???
Jag har för säkerhets skull läst igenom det du citerade av mig flera gånger, och jag kan inte finna NÅGONTING SOM HELST som skulle kunna vara skrivet av en Fujihatare. För det är jag nämligen inte alls!
Det ENDA jag nämner om X-Pro 1 är att den f.n. ligger etta på Amazons Bäst-säljar-lista. Hur f-asicken kan detta göra mig till Fuji-hatare???
Nu får du f-rbaske mig förklara dig! Att jag skulle vara Fuji-hatare är till 100% ett hjärnspöke som du själv har frambringat. Det saknar fullständigt någon som helst förankring i verkligheten.
Att det sen säkerligen är så att X-Pro 1 sannolikt inte är en kamera för just MIG, med mitt sätt att fota, är ju en helt annan sak. Detta gör i och för sig att jag förmodligen ser mera negativt på vissa saker än vad somliga andra gör, vars foto-stil matchar denna kamera bättre. Men att redovisa för- och nackdelar är absolut inte detsamma som hat, även om nackdelarna (för mig) överväger, med vad jag vet nu.
Så det är väl bäst att jag avslutar med att än en gång säga att jag anser att den bildkvalitet som Fuji får ut av denna 16 Mp Sonysensor genom att plocka bort AA-filtret är bättre än någon annan kameramodell klarar (exakt samma sensor sitter ju i kameror från både Nikon, Pentax, Sony Alpha och NEX), så länge man undviker motiv som kan ge artefakter.
Till sist, jag uppfattade inte alls det du skrev som något slags "angrepp" på NEX, utan att du bara redovisade lite för- och nackdelar, som du själv säger. Därför innehåller mitt inlägg inte heller något försvar för NEX-systemet, utan bara lite ytterligare upplysningar.
Måste säga att jag omöjligt kan se vad det är du har läst in i mitt inlägg ovan.
.