Faktum är att någon inte kan ta ansvar för någon annan om den personen inte har blivit dennes laglia förmyndare eller vårdnadshavare, utöver detta finns det inget ansvar som helst.
Jag kan gå och säga att folk ska ta livet av sig, är någon dum och gör det är det upp till dom. Såvida dessa inte har blivit omyndigförklarade och jag utsedd till deras vårdnadshavare, etc, etc. Jag tycker man bör tycka att folk kan tänka själva och fatta sina egna beslut. Men jag vet, detta verkar vara för mycket begärt med den skock får som finns i världen idag. Dom vill bli matade med färdiga paket istället för att lära sig saker och sitta och läsa själva. Dom vill slippa ta ansvar för det dom gör så att dom kan skylla på andra om nåt går fel.
Men det kanske är att spetsa till det för mycket.
För att återgå till tråden ifråga. Nej jag tror inte D70 kommer att konkurera ut 10D, det är fel segment, om något kan den konkurera ut D100. Nikon vs Nikon. För det är där relevansen ligger,
av samma skäl som en del köper 300D framför 10D.
Och jämförelsen känns som den bör göras mot D100an och 300D på canons sida. Men jag tror att den kommer ta en del försäljning från D100, och en del från 300D. Nikon och Canon är relativt likvärdiga, det mesta går till personliga preferenser och vanor. Dock Valde jag canon och har inte känt mer på nikon annat än högst tillfälligt, jag är nöjd med min canon, varför bry sig om att leta fel i den och försöka söka efter något bättre när dom är likvärdiga. Den enda jag kan sakna är spotmätning, men det går alltid att köpa löst om man absolut måste ha det.