Detta blir ju bara allt mer absurt. Jag stödjer alla insatser för att bevara världens arter och att elefanter skall kunna ses också av mina barbarn om 50 år.
Fast börjar tveka på om att det verkligen är Björn Perssons syfte.. Läste DN artikeln.
Jag har varit på safari i Afrika 2 gånger. En gång i Sabis Sabi i Sydafrika och en gång i Tanzania. Tog fantastiska bilder där, speciellt sista gången.
Därför förstår jag inte hans uttalande till DN.
"Han skriver vidare att ambitionen med hans konstbilder har varit att på ett mer estetiskt vis inspirera genom att visa naturens skönhet. För att kunna åstadkomma det ”ingår bearbetning, till exempel estetiska tilltag som färgkorrigering, vinjettering, kontrast, borttagning av distraherande element och i vissa fall till och med himmelsbyte"
Om det är vår natur och vårt djurliv vi skall rädda så räcker väl verkligheten till för det.
Annars kan vi ju lika gärna starta en insamling till enhörningen för vara en utdöende ras.
Jag beundrar många fotografer som kämpar för vår miljö och för att göra världen bättre och en plats där också våra kommande generationer skall få upplever den världen som vi kan se den.
Fast genom att förvanska den till någon Hollywood variant gör man knappast det. Då kommer bara argumenten från andra sidan att allt är fake news.
Naturen är fantastisk utan man behöver börja klippa och klistra.
Det här är fantastiskt nog för mig. Att se det med sina egna ögon är helt fantastiskt.
Här elefanter med usel himmel.
https://www.fotosidan.se/gallery/viewpiclarge/384393/3709357.htm