Fd fotograf, numera förläggare - men plåtar såklart fortfarande och bloggar i tid och otid ;-)
 
Follow johanericson on Twitter

Det krävs mer än kompetens för att lyckas...


Ricoh GR-D II (Obeskuren, framkallad från DNG i PS) Macro igen - GR-D:n är riktigt bra på det ;-)

Det behövs även kontakter och kapital (åtminstone i affärsvärlden ;-) 
Så skriver Urban Gavelin på sin "Bottleneck blog", en blogg med små korta "management tips" som jag uppskattar enormt. Ibland kan ett enkelt visdomsord vara allt man behöver för att klara dagen :-) 

Inlagt 2009-08-28 00:12 | Läst 7356 ggr. | Permalink

"Affärsvärlden -- ja där är nog kontakter a och o. Glad att jag som pensionär inte behöver fundera så mycket på sådant. Din GR-D impar alltid på mig (fast mannen bakom spakarna kan ju spela en viss roll också :-). Hmm... den kanske Leican gör också, men jag kommer aldrig att köpa en Leica. Kräver för mycket kontakter och kapital :-) En GR-DIII skulle jag dock kunna tänka mig, faktiskt."


(visas ej)

Hur mycket är tolv minus två?
Skriv svaret med bokstäver
Affärsvärlden -- ja där är nog kontakter a och o. Glad att jag som pensionär inte behöver fundera så mycket på sådant.

Din GR-D impar alltid på mig (fast mannen bakom spakarna kan ju spela en viss roll också :-). Hmm... den kanske Leican gör också, men jag kommer aldrig att köpa en Leica. Kräver för mycket kontakter och kapital :-) En GR-DIII skulle jag dock kunna tänka mig, faktiskt.
Svar från Johan Ericson 2009-08-31 07:40
GR-D III:an är nog en riktig höjdare - hoppas komma tillbaks i bloggen med ett "mini test" inom kort.
Mvh
/johan e
Å vad är lycka..!? ;)
Allt är ett jagande efter vind...
Och när man har "jagat" klart,
så upptäcker man ofta det man missat,
"men då skymmer dagen, det är afton och försent!" ;)
Carpe Dien! :)
Svar från Johan Ericson 2009-08-31 07:39
Japp, "...och vid all möda som människan gör sig under solen..." osv, osv :-))

Men en av de få bestående sakerna i livet är nog relationer, och inget är nog viktigare - både privat o i arbetslivet!
Mvh
/johan e