Annons

Vad är "DEN" stora skillnaden mellan PC & MAC????

Produkter
(logga in för att koppla)
Men du kan ju inte utgå från dig själv hela tiden. Om jag inte är intresserad av att ha säten i min Volvo och lyckas köpa en bil utan säten mycket billigare så betyder ju inte det någonting för alla som vill ha säten i sin Volvo. Om du vill ha en dator utan iLife, utan kvalitetstillbehör och utan den funktion som en allt-i-ett-dator innebär så betyder ju inte det något för alla som vill ha ovanstående.

Annars kan ju jag lätt klå din konfiguration (var summa ännu inte är verifierad och därför tv betraktas som en gissning) genom att skippa chassit, grafikkort och musen. Dessa behöver inte jag så varför lägga 7800 när man kan få samma sak för 4500? Du är lurad som pröjsar så mycket.

Jag har väl aldrig sagt att min åsikt är gällande alla? Snälla läs det jag skrivit. Jag har ju sagt det 100 gånger nu känns det som.
Om du vill ha macens design, då får du köpa en Mac.

Om du klarar dig med en vanlig design, dvs separat burk och skärm så kan du bygga dig en hackintosh och sparar ungefär hälften på priset. Själv ser jag detta som ett plus då den blir lättare att uppgradera dagen det kommer.

Och varför skulle du ha mer kvalité på din kringutrustning än vad jag har? Jag kan ju köpa ännu bättre än vad som sitter inbyggt i din om jag vill. Och du har ju ingen aning om vad jag köpt nu, så att påstå att du har mer kvalitativ kringutrustning är bara nonsens.

Men som sagt, vill ni ha en lista med de komponenter jag valt så säg till så sätter jag ihop en.

Om du är beredd att köra med en icke ihopplockad dator, tex i en kartong, så kommer du ju självklart undan ännu billigare som du beskriver.
 
Om du inte kommer över den moraliska biten med att installera OS-X olovligen har jag också sagt att du får köpa en Mac.

Du kör samma komponenter,kanske inte exakt samma moderkort, men du märker förmodligen absolut ingen skillnad.
LOL, Du har jobbat massor med hårdvarutester ser jag.

Jag tror nog inte ens självaste Steve Jobs skulle märka någon skillnad på min hackintosh och en riktigt om han bara såg själva bilden och inte burken.
Och jo, de är testade med OS-X, om du kikat så finns det otaliga kompabilitetslistor med komponenter som folk testat med OS-X.
Så alla kombinationer av leverantörer & hårdvara finns testade och framför allt du har någon som tar ansvar för att de fungerar. Imponerande!

Du har support på dina produkter från återförsäljaren. Om jag får problem som sträcker mig utanför hårdvarufel så söker jag reda på mina svar på Forum och inte via Apples mycket begränsade support, där står ju enbart väldigt simpla problemlösningar att hitta.
Sedan tror jag väl ändå att det går att få viss hjälp från Apple med det mesta utom just garantiärenden?

Kul, 10 leverantörer som alla i värsta fall skyller på varandra. Been there done that

Detta argument är riktigt roligt. I princip alla som varit emot mig med hackintosh och själva haft mac har dragit upp detta.
Varför i hela friden skulle jag få problem med garanti på mina inköpta komponenter?
Detta kan ju inte tyda på något annat än att du inte har någon som helst aning om hur det är att köpa en dator som inte kommer ifrån Apple.

Du har flera olika leverantörer av hårdvara som alla kan säga " tyvärr ESD skada" eller "tyvärr det är den andra leverantörens problem våra grejjor funkar"

Jag har köpt och byggt PC datorer sedan 1991, en av orsakerna till att byta till Apple är att slippa detta.

Apple är bäst bl.a beroende på en strikt hållen hårdvaruplattform som är vältestad mot mjukvaran (OS) som skall användas.

Du kan ganska lätt bygga en Hackintosh som fungerar, det är lättare att öppna en låda från Apple sätta i strömkabeln och trycka på powerknappen.

Du kan felsöka ett hemmabygge i evigheter medan på platsen garantin från Apple inte tar någon tid alls.
 
Du får gärna förklarar dig lite närmare där hur exakt du menar att det där har någon relevans här i vår diskussion eller om du bara ville skryta lite om din BMW.

Allting går att göra det billigare och "bättre" för mindre pengar om man gör det själv.
Att sedan hävda att det är bättre känns inte riktigt rätt i alla avseenden.

Sitt och pula på med era datorer.
 
LOL, Du har jobbat massor med hårdvarutester ser jag.


Så alla kombinationer av leverantörer & hårdvara finns testade och framför allt du har någon som tar ansvar för att de fungerar. Imponerande!



Kul, 10 leverantörer som alla i värsta fall skyller på varandra. Been there done that



Du har flera olika leverantörer av hårdvara som alla kan säga " tyvärr ESD skada" eller "tyvärr det är den andra leverantörens problem våra grejjor funkar"

Jag har köpt och byggt PC datorer sedan 1991, en av orsakerna till att byta till Apple är att slippa detta.

Apple är bäst bl.a beroende på en strikt hållen hårdvaruplattform som är vältestad mot mjukvaran (OS) som skall användas.

Du kan ganska lätt bygga en Hackintosh som fungerar, det är lättare att öppna en låda från Apple sätta i strömkabeln och trycka på powerknappen.

Du kan felsöka ett hemmabygge i evigheter medan på platsen garantin från Apple inte tar någon tid alls.

Jag tror nog du överdriver lite nu.
Nej jag är ingen hårdvarutestare. Men fungerar det så fungerar det.
Eller är det så att bara för att du är hårdvarutestare så kommer du får problem som inte jag får? Och allt krånglar till sig, kombinationer som fungerar bra för andra fungerar helt plötsligt inte för dig.

10 leverantörer som skyller på varandra? Varför? Misstänker jag att mitt grafikkort är trasigt, då reklamerar jag det. De flesta har en annan dator man kan provköra det i.
Detsamma gäller för alla ens komponenter. Du tar det med återförsäljaren och de får ordna det med leverantören.
Alternativt tar du det med leverantören direkt.

Det kanske var krångligt 1991, nu går det som en dans. Sist jag fick en komponent som felade fick jag en ny utskickad samma dag utan att ens behöva lämna tillbaka den felaktiga, hur mycket lättare kan det bli?

Om du vill ha en dator som du kan lämna in hela istället för bara den felande komponenter, så säg åt din återförsäljare att sätta ihop den och du får garanti på hela paketet.

Det är krångligare att bygga en hackintosh, så är det. Det är här man får bestämma sig för om mödan är värt alla de pengar man sparar. För mig som student och säkert många andra är det värt det flera gånger om.
För dig som kanske har massor med pengar är det kanske inte värt det.
Precis som det för mig kan vara värt att byta till vinterdäck själv medan det kanske inte är det för dig. Lite krångligare, men billigare.
Det beror helt enkelt på hur bekväm man vill vara.
 
Jag tror nog du överdriver lite nu.
Nej jag är ingen hårdvarutestare. Men fungerar det så fungerar det.
Eller är det så att bara för att du är hårdvarutestare så kommer du får problem som inte jag får? Och allt krånglar till sig, kombinationer som fungerar bra för andra fungerar helt plötsligt inte för dig.

10 leverantörer som skyller på varandra? Varför? Misstänker jag att mitt grafikkort är trasigt, då reklamerar jag det. De flesta har en annan dator man kan provköra det i.
Detsamma gäller för alla ens komponenter. Du tar det med återförsäljaren och de får ordna det med leverantören.
Alternativt tar du det med leverantören direkt.

Det kanske var krångligt 1991, nu går det som en dans. Sist jag fick en komponent som felade fick jag en ny utskickad samma dag utan att ens behöva lämna tillbaka den felaktiga, hur mycket lättare kan det bli?

Om du vill ha en dator som du kan lämna in hela istället för bara den felande komponenter, så säg åt din återförsäljare att sätta ihop den och du får garanti på hela paketet.

Det är krångligare att bygga en hackintosh, så är det. Det är här man får bestämma sig för om mödan är värt alla de pengar man sparar. För mig som student och säkert många andra är det värt det flera gånger om.
För dig som kanske har massor med pengar är det kanske inte värt det.
Precis som det för mig kan vara värt att byta till vinterdäck själv medan det kanske inte är det för dig. Lite krångligare, men billigare.
Det beror helt enkelt på hur bekväm man vill vara.

Allt jag skrivit om ovan har hänt mig, klart att det oftast fungerar. Det är ju inte så att det strular hela tiden men risken finns alltid där när man bygger fixar själv.

Grejjen är ju att när du köper från Apple så fungerar det ALLTID utan undantag.
Man behöver inte ens sätta batterier i mus & tangentbord det görs på fabriken.

Det är så skönt att slippa allt skit, värt en del extra pengar och sedan är ju grejjorna snygga oxo :)
 
Allt jag skrivit om ovan har hänt mig, klart att det oftast fungerar. Det är ju inte så att det strular hela tiden men risken finns alltid där när man bygger fixar själv.

Grejjen är ju att när du köper från Apple så fungerar det ALLTID utan undantag.
Man behöver inte ens sätta batterier i mus & tangentbord det görs på fabriken.

Det är så skönt att slippa allt skit, värt en del extra pengar och sedan är ju grejjorna snygga oxo :)

Det som hänt dig kan också vara undantagsfall. Nu koncentrerar du dig väldigt mycket på enbart dina egna upplevelser.

Att det sedan ALLTID kommer fungera om du köper produkter från Apple, det köper jag inte för 5 öre. Det har tom jag samt vänner exempel på.

Men det är alltid klart enklare att köpa saker som redan är ihopsatta från fabrik. Men det kostar pengar, och det är här man får avgöra vad som är viktigast för en själv. Att spara pengar eller att få det serverat. Som att laga mat hemma eller äta ute, byta däck själv eller lämna bilen på verkstaden.

Det jag ville få fram med mitt första inlägg här och i några andra trådar är att visa på möjligheten att bygga en hackintosh själv. Det blir billigt men inte lika lätt. Användbart tips för vissa, bara ansträngande för andra.

Det som håller igång diskussionen är att det kommer en massa argument som inte stämmer samt att folk ska envisas med att säga att det inte blir billigare och att det kommer bli problem med garanti ifall något krånglar i hackintoshen. Det blir billigare, det blir inga problem. I alla fall inte mer problem än om din mac börjar krångla.
 
Jag har väl aldrig sagt att min åsikt är gällande alla? Snälla läs det jag skrivit. Jag har ju sagt det 100 gånger nu känns det som.

Men då är det bättre att du formulerar dig så här:
Jag köper delar i stället för en iMac eftersom jag inte behöver allt som följer med en iMac och inte bryr mig om kvalitet på tillbehör och jag behöver heller ingen allt-i-ett-dator utan nöjer mig med en låda på golvet med kablar och hela tjorven.

Då hade vi ju sluppit hela den här debatten. Du får ju inget som motsvarar en iMac så varför jämför du priserna? Att bara jämföra processor och ramminne säger ju inget om hela datorn. "Man behöver inte köpa en ny Merca, köp en gammal Saab som rymmer lika många passagerare och går lika fort.[/i}
Ja, säkert, men de som väljer att köpa en sprillans Merca ser väl andra värden i det, annat än hur fort den går och hur många passagerare som får plats och hur stor askkoppen är, typ.
 
Men då är det bättre att du formulerar dig så här:
Jag köper delar i stället för en iMac eftersom jag inte behöver allt som följer med en iMac och inte bryr mig om kvalitet på tillbehör och jag behöver heller ingen allt-i-ett-dator utan nöjer mig med en låda på golvet med kablar och hela tjorven.

Då hade vi ju sluppit hela den här debatten. Du får ju inget som motsvarar en iMac så varför jämför du priserna? Att bara jämföra processor och ramminne säger ju inget om hela datorn. "Man behöver inte köpa en ny Merca, köp en gammal Saab som rymmer lika många passagerare och går lika fort.[/i}
Ja, säkert, men de som väljer att köpa en sprillans Merca ser väl andra värden i det, annat än hur fort den går och hur många passagerare som får plats och hur stor askkoppen är, typ.


Den jämförelsen är ju inte riktigt korrekt.
Jag får ju allt i min dator förutom designen.
 
Dessutom så får du flera hundra meter med kabel, och ett ljudkort som är sämre.

Tyvärr måste jag meddela att det finns massor med ljudkort som garanterat är bättre än de inbyggda som Apple håller sig med.

Och flera hundra meter kabel? Ja, om jag räknar alla kablar till bredbandsnätet i huset möjligen...

Edit: Inte för att jag är det minsta intresserad av att bygga en "Hackintosh". Vill jag har en Mac så köper jag en Mac, men nu vill jag inte det. Åtminstone inte som stationär eftersom jag vill kunna montera i en hel del saker i datorn, vilket blir svårt med iMac. Vad gäller MacPro så är priserna ett dåligt skämt så de går bort direkt.
 
Tyvärr måste jag meddela att det finns massor med ljudkort som garanterat är bättre än de inbyggda som Apple håller sig med.

Och flera hundra meter kabel? Ja, om jag räknar alla kablar till bredbandsnätet i huset möjligen...

Edit: Inte för att jag är det minsta intresserad av att bygga en "Hackintosh". Vill jag har en Mac så köper jag en Mac, men nu vill jag inte det. Åtminstone inte som stationär eftersom jag vill kunna montera i en hel del saker i datorn, vilket blir svårt med iMac. Vad gäller MacPro så är priserna ett dåligt skämt så de går bort direkt.

Visst finns det bättre ljudkort. Och det är klart att allt blir billigare om man bygger själv.
Men sedan finns det kretskortskungar som tycker att alla som köper färdiga delar är blåsta. Man kan ju löda ihop ett själv av lösa komponenter och sparar då några kronor och kan dessutom få bättre komponenter.
 
Det som hänt dig kan också vara undantagsfall. Nu koncentrerar du dig väldigt mycket på enbart dina egna upplevelser.

[\QUOTE]
ok det gör inte du?
I stort sett alla jag känner har haft liknande problem.
Då pratar jag om folk med mångårig erfarenhet inom it sektorn.
(utvecklare testare verifierare osv)
kolla på nätet, det är knökfullt med trådar om hårdvaruproblem på PC byggen

Har du verkligen kompisar som haft kompabillitetsproblem med en Apple?
Då menar ja en enskild Applebyggd maskin. Detta får du gärna beskriva tydligare.
 
Den jämförelsen är ju inte riktigt korrekt.
Jag får ju allt i min dator förutom designen.

Och jag får ju allt med Saaben utom designen. :)

Det låter på dig som "design" är något på ytan, något oväsentligt. Det är det inte. Designen - den estetiska, den fysiska och ingenjörskonsten - är i princip hela produkten. Om du har svårt att greppa vad det är: Köp en liter mjölk i en PURE-pack. Köp sedan en annan liter mjölk i en vanlig plastpåse. Då får du allt utom designen.
 
Jag kan köpa en färdig iMac med bättre konfiguration än ditt bygge för mindre pengar. Och då får jag dessutom "designen".

Du får jättegärna länka mig till den. Då blir jag ju bara glag.


Och jag får ju allt med Saaben utom designen. :)

Det låter på dig som "design" är något på ytan, något oväsentligt. Det är det inte. Designen - den estetiska, den fysiska och ingenjörskonsten - är i princip hela produkten. Om du har svårt att greppa vad det är: Köp en liter mjölk i en PURE-pack. Köp sedan en annan liter mjölk i en vanlig plastpåse. Då får du allt utom designen.
Det är klart att designen är något mer än själva utseendet. Vart portarna sitter, mindre kablar med vissa mac osv.
Men, jag har ju fortfarande en vanlig dator, med samma innanmäte som macen. Alltså har jag en väldigt beprövad funktionell datoruppsättning som är kapabel till exakt samma saker som din. Bara till ett billigare pris och lite mer krångel.

Det verkar som att du menar att en vanlig burk samt skärm är helt oanvändbart?



[\QUOTE]
ok det gör inte du?
I stort sett alla jag känner har haft liknande problem.
Då pratar jag om folk med mångårig erfarenhet inom it sektorn.
(utvecklare testare verifierare osv)
kolla på nätet, det är knökfullt med trådar om hårdvaruproblem på PC byggen

Har du verkligen kompisar som haft kompabillitetsproblem med en Apple?
Då menar ja en enskild Applebyggd maskin. Detta får du gärna beskriva tydligare.[/QUOTE]
Jo, men jag påstår inget om huruvida alla datorer har problem eller inte. Det går inte att göra.
Någon gång får man ju problem med sin dator, tror du att du kommer sitta med samma mac om 10år?

Det finns nog trådar om problem med mac också, jag har stött på flera.
Men klart att det finns fler trådar angående PC-byggen. Det går ju att göra. En mac bygger apple.
Du ser ju inte särskilt många trådar angående folk som har problem med sin egenbyggda DELL, för att det går inte att bygga sin egna genuina DELL.
Det var en väldigt orelevant jämförelse?

Kompabilitetsproblem har vi väll inte nämnt.
Men att de fått problem med sina mac, ja. De har fått skicka in dem på reparation tex.


Men då är det bättre att du formulerar dig så här:
Jag köper delar i stället för en iMac eftersom jag inte behöver allt som följer med en iMac och inte bryr mig om kvalitet på tillbehör och jag behöver heller ingen allt-i-ett-dator utan nöjer mig med en låda på golvet med kablar och hela tjorven.

Då hade vi ju sluppit hela den här debatten. Du får ju inget som motsvarar en iMac så varför jämför du priserna? Att bara jämföra processor och ramminne säger ju inget om hela datorn. "Man behöver inte köpa en ny Merca, köp en gammal Saab som rymmer lika många passagerare och går lika fort.[/i}
Ja, säkert, men de som väljer att köpa en sprillans Merca ser väl andra värden i det, annat än hur fort den går och hur många passagerare som får plats och hur stor askkoppen är, typ.

Hör jag mig själv som eko här igen tro.

Jag har beskrivit precis det du säger. Att ska man bygga sig en egen hackintosh får man nöja sig med en icke-allt-i-ett-lösning.
Då får man nöja sig med kablar på golvet, burken och skärmen för sig.
Det jag försöker få fram är att det blir billigare så. Men du får en maskin som fungerar exakt som en genuin mac fast utan den designmässiga delen.

Och du har inte tänkt på att det kanske finns folk som hellre har en vanlig burk som de själva kan pilla i samt uppgradera när det väl behövs än en stor variant av bärbar dator med gigantisk skärm?
Jag är en av dem. Detta är personer som tex kanske tycker att denna variant kan vara bra.
De kanske har velat på pröva på OS-X men helt enkelt inte ser några fördelar eller rent av, kanske inte ens gillar macs utförande på sina datorer.
Då finns det i stort sett bara gott att hämta i en hackintosh.

Men du gillar den inte, det har vi förstått. Jag tänker heller inte försöka förmå dig att vilja ha en hackintosh. Men jag vill att du ska förstå att det blir billigare.


Dessutom så får du flera hundra meter med kabel, och ett ljudkort som är sämre.
Om det är din bild av en icke-mac tror jag du bör testa en.


Visst finns det bättre ljudkort. Och det är klart att allt blir billigare om man bygger själv.
Men sedan finns det kretskortskungar som tycker att alla som köper färdiga delar är blåsta. Man kan ju löda ihop ett själv av lösa komponenter och sparar då några kronor och kan dessutom få bättre komponenter.
Ja, om du löder själv så får du det billigare. Det är dock för krångligt för mig.
Om du även ser det som ett alternativ så får du gärna lägga ut en guide för det.
Men i sådant fall avstår jag från den och håller mig till hackintoshen, med färdiga allt-i-ett komponenter i, som vi då kanske kan kalla för något sorts mellanting mellan en genuin mac samt ditt hemmalödda.

Kom igen nu, gör inte diskussionen mer löjlig än vad den redan har blivit, det bidrar inte.
 
Senast ändrad:
Kom igen nu, gör inte diskussionen mer löjlig än vad den redan har blivit, det bidrar inte.

Som det vinklas så blir det löjligt.

Direkt det byggs hemma så jämförs det med Mac. Hör sällan att det jämförs med Dell, HP, Lenovo eller annat fabrikat när man bygger själv, eller för den delen jämför med Mac.

Så vad är DEN stora skilnaden mellan en Mac och Windowsburk?

Ja, Mac är väldigt smidig, tyst och fungerar även som möbel i huset.
Plugga i kabeln och hitta on-knappen så är du igång.

Surfar man på fotosidan och kollar facebook så duger det med vad som helst.

Win-burkar finns det miljontals modeller av och vissa är ok medans andra är ren skit.
Att då sitta och jämföra en Mac mot var och varannan av dessa modeller är hopplöst.
 
Som det vinklas så blir det löjligt.

Direkt det byggs hemma så jämförs det med Mac. Hör sällan att det jämförs med Dell, HP, Lenovo eller annat fabrikat när man bygger själv, eller för den delen jämför med Mac.

Så vad är DEN stora skilnaden mellan en Mac och Windowsburk?

Ja, Mac är väldigt smidig, tyst och fungerar även som möbel i huset.
Plugga i kabeln och hitta on-knappen så är du igång.

Surfar man på fotosidan och kollar facebook så duger det med vad som helst.

Win-burkar finns det miljontals modeller av och vissa är ok medans andra är ren skit.
Att då sitta och jämföra en Mac mot var och varannan av dessa modeller är hopplöst.

Jämförs görs det väl med allt. Nu har vi en diskussion om hackintosh vs mac, så ja, här jämför vi bara dessa. Annars jämför man nog mest windows-burk mot windows-burk.

Det märks att du inte direkt har koll på utbudet. Varför skulle en mac vara tystare än en Windowsburk, hur tänkte du där egentligen? Vad gör du annat än trycker på On-knappen när du ska använda en vanlig windows-dator?
Det är ju för bövelen samma sak, dator som dator.
Och speciellt en hackintosh, det är ju exakt en mac bara i ett annat skal. Där sitter vi tom i samma operativsystem. Om du säger att hackintoshen är skit, ja då är ju din mac lika mycket skit.
Min fungerar då ypperligt och jag trivs med den.

Det är ju roligt hur du säger att vissa är ok medan andra är skit, och ja, vart vill du komma med det? Det ser jag nog som ganska självklart, men det har ju inte riktigt med denna diskussionen att göra.

Har du ens koll på vad jag har skrivit? Om jag ska svara på fler av dina inlägg, så får du gärna förklara mitt syfte med mina inlägg här i tråden, så att jag vet att du åtminstone vet vad jag har skrivit.
 
Jämförs görs det väl med allt. Nu har vi en diskussion om hackintosh vs mac, så ja, här jämför vi bara dessa. Annars jämför man nog mest windows-burk mot windows-burk.

Det märks att du inte direkt har koll på utbudet. Varför skulle en mac vara tystare än en Windowsburk, hur tänkte du där egentligen? Vad gör du annat än trycker på On-knappen när du ska använda en vanlig windows-dator?
Det är ju för bövelen samma sak, dator som dator.
Och speciellt en hackintosh, det är ju exakt en mac bara i ett annat skal. Där sitter vi tom i samma operativsystem. Om du säger att hackintoshen är skit, ja då är ju din mac lika mycket skit.
Min fungerar då ypperligt och jag trivs med den.

Det är ju roligt hur du säger att vissa är ok medan andra är skit, och ja, vart vill du komma med det? Det ser jag nog som ganska självklart, men det har ju inte riktigt med denna diskussionen att göra.

Har du ens koll på vad jag har skrivit? Om jag ska svara på fler av dina inlägg, så får du gärna förklara mitt syfte med mina inlägg här i tråden, så att jag vet att du åtminstone vet vad jag har skrivit.

Du får gärna starta din Hackintosh tråd om du vill. Att du har gått OT gör inte att du bestämmer att det ska diskuteras Hackintosh/Mac.

Det jag menar med att trycka på "On" är när du packar ut datorn ur kartongen. DET gör du inte med hackintoshen. Nu vet jag inte hur enkelt det är med hackintosh idag, men tidigare var det en hel del bekymmer.

Och du tolkar mina inlägg som Fan läser Bibeln (i Skogen).

Så åter till ämnet vad är den stora skilnaden mellan Mac/PC och även hackintosh.

Jo, skillnaden är att du har en färdig produkt när du köper en Mac, det har du garanterat inte när du ska ha en hackintosh och en Win-burk som enligt mitt tycke är ok kostar en hel del, även den. Måhända att den är billigare än Mac'en, men fortfarande saknar Windows en del i min smak. Ska tillägga att jag inte testat Win7.

Att jämföra Mac mot varenda j*vla PC är bortkastat som jag skrev tidigare, eftersom det finns bra hårdvara och värdelös hårdvara.

Nej, en Mac är inte tystare än en Windowsburk.........MEN det beror på vilken burk du köper (eller bygger). Att sedan operativsystemet (eller taskiga program) kan få processorn att gå varm och fläktarna börjar vina så in i h*lvete är en annan sak. Men visst kan man ha vattenkylning och få bort sådana problem.


Så till slutklämmen.
Du verkar gilla SL eller Lion.

Kan du som är überguru då förklara vad DEN stora skilnaden är, eftersom du kör OsX med "windows komponenter".

Har DU läst mina tidigare inlägg?
Nä, tänkte väl det. Men det är inte så konstigt, denna tråd är bara full av skit sedan sidan två eller tre.
 
Dessutom så får du flera hundra meter med kabel, och ett ljudkort som är sämre.

Det blir marginellt mer kabel, men framför allt blir det kabel under bordet där den inte syns istället för att datorbordet skall se ut som en spagettiria som dom flesta iMac-bord brukar göra.

Mobilkabel, kamerakabel, CF-kortläsaren och den externa backuphårddisken brukar vara ett minimum med kablar som skräpar på ett iMac-bord. Den som kör med tvådelad lösning har oftast det trasslet undangömt åtminstonde. Visst med ett NAS och med hjälp av "tysk 30-tals-disiplin plocka ur kablar så fort man inte använder dom" slippa det hela, men jag tror dom flesta saknar både NAS och tysk 30-talsdisiplin.

Att Apple skulle ha något state of the art ljudkort tror jag inte på. Det är bra, men långt ifrån oslagbart.

/Karl
 
ANNONS