Vet inte om detta är svaret du söker, eller om du tycker att det är för mycket pengar, men
här kan du finna mycket matnyttigt vad det gäller skärmar och allt annat som är relaterat till foto. Sedan har du ju den fenomenalt duktiga Stefan Ohlsson till din hjälp, och vilken dyker upp här på fotosidan som gubben i lådan mellan varven. Det är f ö han som är (bl. a ) ansvarig för de tekniska artiklarna på
SFF.
Priset ligger på i runda slängar 6 400 :- och får väl ses som överkomligt (?)
Avslutningsvis, får jag tipsa dig om
denna tidskrift ? Jag fick mitt första exemplar igår och min spontana reaktion var väldigt positiv. Inte som en ersättning för Fotosidan (bäst att nämna det), utan snarare som ett komplement.
Eftersom du, (som jag) är intresserad av landskapsfotografi (och du, till skillnad från mig, är en erkänt duktig sådan), så kanske denna publikation kunde intressera dig ?
Finns att köpa i pressbyrån som lösnummer, om man inte känner för att satsa på en prenumeration med en gång, men jag rekommenderar dig verkligen att köpa (det senaste) ett ex, för att testa.
Man kan även köpa äldre utgåvor (för halva priset) men därtill tillkommer frakt, så frågan är om det är någon ekonomisk vinst. Ett tips i vart fall.
Dessutom kan man skicka in sina alster till tidningen, och om dom blir godkända, så kan man få dom publicerade (if you know what I mean ;-)).