Viktor Möller
Aktiv medlem
Absolut inte min mening att låta aggressiv . kanske jag skriver på ett klumpigt sätt men jag är lugn som en filbunke och väldigt tacksam för all hjälp jag får här. Nu har jag fått massor olika tankar och infallsvinklar och kan bolla dessa fram och tillbaka. Dock har jag fortfarande inte kommit fram till hur jag ska göra. Det är svårt. Jag vill ju göra ett så bra köp som möjligt, med en hållbar ekonomisk balans också.
Jag ber om ursäkt i alla fall och ska tänka mer på hur jag skriver och formulerar mig.
Det bör du nog göra då jag också ser tendenser som liknar de i tråden där du bad om hjälp med din iMac som blivit långsammare och långsammare. Även där kunde dina svar bli snäsiga och otrevliga och jag upplevde det som att du hade svårt att ändra din inställning/uppfattning om den tekniska varan trots att du fick svar av flera personer med gedigen kunskap inom ämnet.
Du skrev också att du är nöjd om din bärbara dator presterar lika bra som din iMac. Det skulle inte jag vara då jag vill minnas att du aldrig fick bukt med problemet. Att köpa en dator utan SSD (eller i alla fall möjligheten att uppgradera till en sådan) är idag inget alternativ. Jag råder dig fortfarande att uppgradera din nuvarande till en SSD då det kommer att höja din prestanda rejält.
Tack för mig.