Precis, det verkar finnas mycket bestämda uppfattningar här om vad som händer på Sony och hur det går för dem baserat på väldigt lösa grunder. Det går inte att läsa ut deras planer osv. baserat på siffror i årsredovisningen.
Jag tror också att det är full fart i FF-produktion och åtminstone intrimning av det sista.
A77 blev långt ifrån vad Sony hade tänkt sig och mina förväntningar innan var sunda även om det ledde till en viss besvikelse. Jag är säker på att A99 blir något alldeles extremt bra och kommer ut på marknaden i stora upplagor kort tid efter lanseringen.
Det som gör att det inte är så mycket hype nu är att de inte vill störa försäljningen av A77. Visar bara att Sony har fullständig kontroll över exakt vilken information som lämnar deras utvecklingsavdelning.
Bered er för en chock ni som tror att det här blir bara något sisådär...
/Mats
A77 blev lång i från vad Sony tänkt sig skriver du. A77 blev långt i från vad du Mats själv totade i hop i skallen, önskemål med inblandning av framtidsvisioner där har även jag med flera andra skrivit. Men det är just vad man tror om framtiden en vision.
Har inget med att göra hur A77 ser ut i dag, Tänk på att även dom så väletablerade storsäljande Canon/Nikon inte på något sätt har haft blixtsnabba lösningar som fungerat bra på direkten, läste i dagarna om 50D som exempel den fick 5Mp mera än 40D man kunde knappt inte se någon skillnad alls, och 50D har ett rejält störande färgbrus och flammighet, så som så många då vill se Canons ingenjörer så speciellt duktiga, så kan inte eller dom så där snabbt hitta lyckade lösningar med brustädning eller hårdvara.
Att inte A77.ans EVF på precis alla plan kan hävda sig mot en stor ljus och påkostad OVF-sökare, borde igentligen stå klart för dom flesta, för många testare har tryckt på förvånansvärt starkt om EVFn då vissa tillkortakommande, Att använda A77 under 10 dagar som stessade testare tvingas göra, räcker inte på långa vägar för att uppskatta fördelarna som EVF har.
Foto med flera stora kända testfirmor klassade 7D som världens bästa semiprokamera, D300 ägare reagerade så klart så debattvågorna var stundtals höga nästan i tsunamiklass. Nu vet vi att A77 på flera plan kan hävda sig mot 7D men i och med att den kunde det, så visade det sig att det som är viktigare ÄN NÅGOT ANNAT så är det jättebra följande AF, det betyder allra mest och verkar helt avgörande, Det var aldrig viktigt med den äldre 5DMKII som exempel, men är nu superviktigt med 5DMKIII.
Summan av kardemumman som JAG ser det är att A77 kan hävda sig mot 7D på flera andra viktiga plan, vilket då FÖR MIG innebär att man med A77 trots vissa öppningsfadäser byggt en riktigt bra och kapabel kamera, det räcker långt för mig och borde räcka långt även för många andra.
Handskakning från Bengt.