PMD
Aktiv medlem
Jo men det kanske funkar. Kollade igår och då hade någon med ett ryskt namn lagt ut några zoomar och just kört med "samlartillfälle". Där handlade det om över 2000 spänn men att döma av fodralen, så var de nog i nästan nyskick, så för rätt person kan ju öven det priset vara OK. Det finns också en del ovanliga Hexanon som jag sett prissatts upp mot 3000.
Jag såg dem också. Just Varifocal 35-100/2.8 är ett ganska ovanligt objektiv som samlare vill ha, så det är ingen idé att försöka hitta ett sådant till fyndpris. Stort, tungt och klumpligt är det också, samt att det är varifocal och inte zoom, så man måste justera fokus så fort man har ändrat brännvidden.
Jag kommer lite vagt ihåg att det fick beröm av fototidningarna på den tiden det begav sig, och buhla.de bekräftar det.
Det finns dock några billigare Hexanon AR-objektiv ute på Tradera nu. Förmodligen kommer slutpriset på dem inte att bli så jättehögt.
Dessutom har jag för mig att jag såg ett och annat Hexanon-objektiv som såldes tillsammans med kamera (och som inte syns i sökningen ovan).