FlyerOne
Aktiv medlem
Som du vet behöver du ju inte heller hålla NEX-en på utsträckta armar om du inte vill. Så mycket som jag älskar möjligheten att vinkla ut skärmen tycker jag att det borde vara i lag förbjudet att tillverka systemkameror utan denna funktion...---
Den stora skillnaden mellan att använda Ai på Nexen jämfört med de DSLR jag har provat med, D100, D70, D2X, D300 och nu senast D700 är att det faktiskt går att fokusera. Med DSLR gänget krävs det i princip att du använder LV för att det skall fungera och det blir aldrig kul. Det är det däremot med Nexen. Egentligen är det i pricip samma sak men ändå inte. Det är inte kul att stå där med en stor o tung DSLR på 50 cm håll och med armarna utsträckta. Med Nexen fungerar det och är kul...
Att skylla på att kamerorna skulle bli för stora i så fall håller naturligtvis inte längre - det finns ju inga system-kameror som har så slimmade kroppar som NEX:arna - TROTS den utvinklingsbara skärmen. Allt som behövs är tillräckligt motiverade och kompetenta ingenjörer.
.