Mankan G
Aktiv medlem
Var handlade du adaptern? Jag har visserligen ingen NEX, utan en spegelfri kamera av Ett Annat Märke, men firman du köpte av kanske har adaptrar till annat än NEX.
Från England via Ebay. Levererades på 3 dagar. Fick tom ett ursäktande mail där de beklagade att de inte leverarade den samma dag. Beställde den på en Söndag ;-) Minns inte ens firmanamnet. Sökte på nex adapter AI och det dök upp massor. Den billigaste jag hittat i Sverige låg runt 1000-lappen så mina 283 kr eller vad den nu var blev avsevärt billigare....
Och faktiskt så är det inga större fel på översättningen, Även den engelska är lika uselt skriven. Man saknar avändarnyttan med funktionerna. Dvs att de förklarar vad finesserna är till. Tex mina problem ned konturframhävningen. Att jag kunde sätta på den och justera färgen och storlek på konturframhävningen gick att läsa sig till men vad i hela friden ska jag använda den till? Jag har aldrig arbetat med profisionella filmkameror där finessen tydligen är vanlig utan jag tror att det var Sten Åke som ledde mig in på rätt spår via FS. Hela manualen är uppbygg på liknande sätt.
Givetvis är de flesta funktioner förståeliga då jag fotograferat under en mängd år men om min pappa eller mamma hade köpt sig en Nex....... De hade inte förstått ett dugg..Kameran hade nog stannat på iAuto....
Senast ändrad: