solar pelexus av Joakim tjena! Var har jag skrivit att jag skulle köpa zeiss18mm?
Jag kommer nog köpa 21mm som kommer finnas till canon o den ska tydligen vara likadan som contax 21mm.Innan jag köper någon zeiss så kommer jag få prova samtliga utav en återförsäljare.
påhoppen började tidigt i tråden men det var väntat se exempel
tozz Som med all utrustning gäller det att man vet hur den ska användas.
Älskar min 14-24, underbar glugg.
Jag vet inte hur utrustningen ska användas? en kommentar hur kan man ÄLSKA en optik?
Jag älskar mina barn samt min flickvän däremot kan jag tycka bättre/sämre om min utrustning.
Nästa påhopp
Per Fogelberg
(PerFogelberg)
Jag tror din kamera har råkat ut för lite SBS.
Kan du inte fjärrstyra kameran trådlöst och med Live View med Nikon Camera Control Pro 2?
Här kallas man skit bakom spakarna visst jag är väldigt ovan bakom kameran.
sedan Paul ska jag svara på din fråga igen har gjort det tidigare men vi kör ett varv till. Vad jag menar med att poängtera att jag är yrkesfotograf är att jag bryr mig inte om vad det står på kameran utan ser den som ett yrkesredskap och jag tar upp negativa/positiva sidor oavsett vad det står på kameran.Sedan Paul jag åker på slutet av nästa vecka du kan notera det eftersom du tydligen var intresserad av det.
Om vi återgår till dom dåliga motjusegenskaperna så tycker jag att jag tydligt visat i bildexempel att det är så.
Sedan på resans gång har det styrkts utav flera andra antingen via bilder eller tester.
Det som har kommit fram är att en del av er ÄLSKAR era 14-24 (iboat,Erik)
alla har vi som sagt olika referenser o en del gillar mycke distorion samt dåliga motjusegenskaper och upplever inte det som något problem.
Det är kanske därför Erik blir upprörd när jag visar att 14-24 inte är felfri för att han älskar sin 14-24 som han själv skriver.
Jag har varit väldigt saklig o visat i bilder från första raden för jag visste att detta skulle vara känsligt för vissa.Även när jag gjort det så ska tydligen min trovärdighet vara noll enligt vissa.
När är man trovärdig? räcker det inte med att visa med bilder o sedan har det styrkts på flera håll att den har dåliga motjusegenskaper.
Det räcker tydligen inte för här får man höra att
man är skit bakom spakarna
man vet inte hur man hanterar utrustningen
osv