BME skrev:
Vad är det som skulle vara otäckt?
Jag vet inte, men det var ett svar på att du skrev:
"Vart vill du komma med den där kommentaren egentligen? Mycket onödigt."
Det tolkar jag, som att du inte vill att jag skriver mer om det. Rätta mig om jag har fel.
BME skrev:
Att Tomas inte ställde jantelagen före sina egna principiella värderingar?
Oj,
Jantelagen ? Är den brukbar i denna situation?
I sådant fall kanske det var två Jantar som möttes? Jantelagen 1§" Du skall icke tro att du något" och prestigekampen är i full gång och ingen ger sig?
(Som detta kanske utvecklas till? ;-)
BME skrev:
Jag tycker det verkar som om det blev en bra lektion i att man inte behöver tolerera att bli trakasserad av någon, bara för att denna person har en vanföreställning om att vara viktig. Att väktaren sedan fick frispel blev väl sedan ytterligare en lektion i att det finns många rötägg här i världen, och att man inte kan utgå ifrån att ens medmänniskor är lika sansat och logiskt lagda som en själv.
Tycker du verkligen att det var en bra lektion att visa upp för ett barn?
Två vuxna män som brusar upp mot varandra som resulterar i att de kanske hamnar i affekt, med ett "tunnelseende" och säger/gör något de inte riktigt tycker var bra i efterhand.
Vem är sansad och logisk?
BTW Jag tror att det var i en undersökning att 90% av de svenska manliga bilförarna, tycker att de kör bättre än genomsnittet.
BME skrev:
Du kanske skulle lära din dotter att om en man iklädd overall och basker skriker åt dig med svettig överläpp, håll för sjutton tyst och gör som han säger?
Var han verkligen i klädd overall, basker och med svettig överläpp?
Jag läste tråden igen, men jag kan inte hitta något att väktaren "bad han göra något".
Vet du något som inte vi vet?
Angående att man bör/ska agera, så måste jag åter igen be dig läsa de inläggen jag bad dig tidigare om, så slipper vi "rapa upp" samma text om igen. Det finns trots allt på samma sida.
Jag ska genast ta ett snack med min dotter att man inte ska ljuga eller överdriva, för att få en tråkig händelse bli ännu mer dramatisk, så man har en "intressant" historia att berätta och påvisa va bra man själv är.
/Michael