stefano
Aktiv medlem
dumbo skrev:
"Virtually Lossless"
"I'm virtually the best photographer".
Hör hur bra det låter och hur det samtidigt inte verkar vara en lögn
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
dumbo skrev:
"Virtually Lossless"
froderberg skrev:
Jag är inte köpt av Nikon. Det här har jag tagit reda på själv.
Det är nästan omöjligt att hålla en kamera hemlig de sista veckorna innan den presenteras eftersom så många människor blir inblandade, översättare, tyckare, informatörer, marknadsförare, säljare osv osv
froderberg skrev:
Skämt å sido så kan man ju bara ha ett system.
dumbo skrev:
Göran:
Man kan klicka på "Bevaka denna diskussion" åxå, om man vill bevaka en tråd. ;-)
Hult skrev:
Jag har en vän som är försäljare i en fotoaffär. Jag frågade honom, ifall Nikon kommer att lansera en efterföljare till D70:an inom en snar framtid. Enligt han så har inte Nikon aviserat om det.
Men till Photokina i höst så kanske en efterföljare kommer att lanseras.
Hult skrev:
Tänkte inte på att nästa Photokina, är på hösten 2006.
Jag hoppas att, ifall det kommer en efterföljare till D70:an att den ligger i samma prisklassen eller över Canon 20D. Annars lär jag ångra att jag köpte en D70 förra veckan.
objernulf skrev:
Det är mer logiskt om Nikon lanserar en D50 och en D200. En billig D50 baserad på D70 fast utan alla dessa "onödiga" finesser samt i kit med en 20-60/3.5-5.6 DX (utan AF-S) för ca 6000 kr skulle bli riktigt bra. Och en D200 som ersättare för D100.
Hult skrev:
Tänkte inte på att nästa Photokina, är på hösten 2006.
Jag hoppas att, ifall det kommer en efterföljare till D70:an att den ligger i samma prisklassen eller över Canon 20D. Annars lär jag ångra att jag köpte en D70 förra veckan.
Vips skrev:
Tja, nåt verkar ju vara i görningen. Numera erbjuder Nikon Tyskland 150 Euro i "cash-back" för ett D70-kit, vill minnas att det "bara" var 100 Euro runt jul och nyår. Måste finnas goda anledningar till att man vill hålla försäljningen uppe just nu...
froderberg skrev:
"Cash back" modellen är ett smart sätt att stimulera till försäljning i en modells slutskede istället för att sänka ordinariepriset. Då kan den nya modellen introduceras till det högre priset utan att folk upplever det som en prishöjning.
Canon gör likadant med 300D och samma visa såg vi med 1D.