Annons

Husbeteckning Nikon z6 och z6ii

Produkter
(logga in för att koppla)
För att gå tillbaks till grundfråga.
Jag stod personligen över Z6 och inväntade Z6 II bara av anledningen att autofokusen inte var något vidare på Z6, speciellt i svagt ljus på natten (som jag ofta plåtar). Om inte sådant spelar någon roll så sitter det väl likadana sensorer i kamerorna så bildmässigt presterar de säkert likadant. Video uttalar jag mig inte om eftersom jag inte håller på med det.
 
Jo, men du får ingen fördel med utan att göra uppgraderingen. Du kan inte få RAW från kameran.
Jag förstår inte varför du ska snurra runt i cirklar. Det jag skrev från börjar är korrekt och du kan få ut 10 bitar i N-log via HDMI till kompatibel inspelare. Det går inte att göra internt i dessa modeller. Råformat är en ytterligare uppgradering om man har ett exemplar där det är gjort, men att påstå att det inte är någon skillnad på internt och externt i standardutförande är direkt fel. Plus att du slipper den hårda tidsgränsen om du spelar in externt.

Eftersom det finns modeller som kan göra det här internt numera så är det nog vettigare att lägga till pengar på huset om man verkligen är intresserad av detta, åtminstone om ma inte redan har rätt inspelare eller hittar ett paket som säljs ihop förmånligt.
 
Han ville ha 12 i sista budet (med 24-70 och vissa tillbehör) Men sa att han fick 18, vilket jag är väldigt tveksam att någon vill betala.
Handlare brukar begära 9-10 tkr för exemplar i bra skick (utan objektiv) för I:an. 4,5-5 tkr för 24-70/4 löst, men då ska det ju vara billigare i paket om det ska vara någon poäng. Och man vill inte gärna betala lika mycket som hos handlare privat när man inte får någon garanti.
 
Handlare brukar begära 9-10 tkr för exemplar i bra skick (utan objektiv) för I:an. 4,5-5 tkr för 24-70/4 löst, men då ska det ju vara billigare i paket om det ska vara någon poäng. Och man vill inte gärna betala lika mycket som hos handlare privat när man inte får någon garanti.
På Mpb tar dom för Z6 609-854 euro beroende på skick med 6 månaders garanti. För Z6 II 1029-1384. Priserna är för enbart hus. 24-70/4 har jag för mig är ca 400.
 
På Mpb tar dom för Z6 609-854 euro beroende på skick med 6 månaders garanti. För Z6 II 1029-1384. Priserna är för enbart hus. 24-70/4 har jag för mig är ca 400.
Och euron kostar typiskt sett f.n. 11,5-11,6 när man betalar med kort, vilket blir precis det jag skrev för fräscha exemplar, även om det jag avsåg var svenska handlare.
 
Jag förstår inte varför du ska snurra runt i cirklar. Det jag skrev från börjar är korrekt och du kan få ut 10 bitar i N-log via HDMI till kompatibel inspelare. Det går inte att göra internt i dessa modeller. Råformat är en ytterligare uppgradering om man har ett exemplar där det är gjort, men att påstå att det inte är någon skillnad på internt och externt i standardutförande är direkt fel. Plus att du slipper den hårda tidsgränsen om du spelar in externt.

Eftersom det finns modeller som kan göra det här internt numera så är det nog vettigare att lägga till pengar på huset om man verkligen är intresserad av detta, åtminstone om ma inte redan har rätt inspelare eller hittar ett paket som säljs ihop förmånligt.
Du har fel, du kan inte få 10-bitars nlog internt på något vis och till extern inspelare via en uppgradering som kostar.
 
Är du säker på att han hade kameran och inte ändrade storyn då du skulle komma och upptäcka en bluff för att han egentligen ville "skicka"? Det verkar otroligt att få ut 18.000kr för en Z6+24-70/4.
I november 2019 betalade jag 21.710:- för kitet med Z6 + 24-70/4 S + FTZ, ja, artontusen verkar otroligt, värdeminskningen har ju i så fall varit ungefär 0:- på fyra-fem år 🙂 .
 
Du har fel, du kan inte få 10-bitars nlog internt på något vis och till extern inspelare via en uppgradering som kostar.
Nu börjar det här bli löjligt. Bara för att du upprepar samma felaktiga påstående så blir det inte sant. Uppgraderingen avser fortfarande, trots ditt envisa upprepande, att få ut råvideo till extern inspelare. 10 bitar i N-log till kompatibel extern inspelare har kamerorna haft ända från början. Jag har redan länkat till manualens HDMI-avsnitt, men tydligen går det inte in ändå.
 
Är du säker på att han hade kameran och inte ändrade storyn då du skulle komma och upptäcka en bluff för att han egentligen ville "skicka"? Det verkar otroligt att få ut 18.000kr för en Z6+24-70/4.
Man vet ju aldrig. Han verkade schysst, men med det sista draget började man undra. Blev en ny Z6ii till sist från Cyberfoto. Helt medveten att den kommer tappa bra i pris men orkade inte strula längre.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.