ztenlund
Aktiv medlem
Kan du inte läsa manualen till din egen kamera innan du säger emot?Z6 kan inte kopplas till extern inspelare utan en specialfirmware som kostar några tusenlappar. Z6II kan det out of the box.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan du inte läsa manualen till din egen kamera innan du säger emot?Z6 kan inte kopplas till extern inspelare utan en specialfirmware som kostar några tusenlappar. Z6II kan det out of the box.
Jo, men du får ingen fördel med utan att göra uppgraderingen. Du kan inte få RAW från kameran.Kan du inte läsa manualen till din egen kamera innan du säger emot?
Connecting to HDMI Devices
onlinemanual.nikonimglib.com
Jag förstår inte varför du ska snurra runt i cirklar. Det jag skrev från börjar är korrekt och du kan få ut 10 bitar i N-log via HDMI till kompatibel inspelare. Det går inte att göra internt i dessa modeller. Råformat är en ytterligare uppgradering om man har ett exemplar där det är gjort, men att påstå att det inte är någon skillnad på internt och externt i standardutförande är direkt fel. Plus att du slipper den hårda tidsgränsen om du spelar in externt.Jo, men du får ingen fördel med utan att göra uppgraderingen. Du kan inte få RAW från kameran.
Han ville ha 12 i sista budet (med 24-70 och vissa tillbehör) Men sa att han fick 18, vilket jag är väldigt tveksam att någon vill betala.Vad ska han ha för sin Z6 ?
Sålde min säkert för billigt.
Handlare brukar begära 9-10 tkr för exemplar i bra skick (utan objektiv) för I:an. 4,5-5 tkr för 24-70/4 löst, men då ska det ju vara billigare i paket om det ska vara någon poäng. Och man vill inte gärna betala lika mycket som hos handlare privat när man inte får någon garanti.Han ville ha 12 i sista budet (med 24-70 och vissa tillbehör) Men sa att han fick 18, vilket jag är väldigt tveksam att någon vill betala.
På Mpb tar dom för Z6 609-854 euro beroende på skick med 6 månaders garanti. För Z6 II 1029-1384. Priserna är för enbart hus. 24-70/4 har jag för mig är ca 400.Handlare brukar begära 9-10 tkr för exemplar i bra skick (utan objektiv) för I:an. 4,5-5 tkr för 24-70/4 löst, men då ska det ju vara billigare i paket om det ska vara någon poäng. Och man vill inte gärna betala lika mycket som hos handlare privat när man inte får någon garanti.
Och euron kostar typiskt sett f.n. 11,5-11,6 när man betalar med kort, vilket blir precis det jag skrev för fräscha exemplar, även om det jag avsåg var svenska handlare.På Mpb tar dom för Z6 609-854 euro beroende på skick med 6 månaders garanti. För Z6 II 1029-1384. Priserna är för enbart hus. 24-70/4 har jag för mig är ca 400.
Är du säker på att han hade kameran och inte ändrade storyn då du skulle komma och upptäcka en bluff för att han egentligen ville "skicka"? Det verkar otroligt att få ut 18.000kr för en Z6+24-70/4.Han ville ha 12 i sista budet (med 24-70 och vissa tillbehör) Men sa att han fick 18, vilket jag är väldigt tveksam att någon vill betala.
Du har fel, du kan inte få 10-bitars nlog internt på något vis och till extern inspelare via en uppgradering som kostar.Jag förstår inte varför du ska snurra runt i cirklar. Det jag skrev från börjar är korrekt och du kan få ut 10 bitar i N-log via HDMI till kompatibel inspelare. Det går inte att göra internt i dessa modeller. Råformat är en ytterligare uppgradering om man har ett exemplar där det är gjort, men att påstå att det inte är någon skillnad på internt och externt i standardutförande är direkt fel. Plus att du slipper den hårda tidsgränsen om du spelar in externt.
Eftersom det finns modeller som kan göra det här internt numera så är det nog vettigare att lägga till pengar på huset om man verkligen är intresserad av detta, åtminstone om ma inte redan har rätt inspelare eller hittar ett paket som säljs ihop förmånligt.
I november 2019 betalade jag 21.710:- för kitet med Z6 + 24-70/4 S + FTZ, ja, artontusen verkar otroligt, värdeminskningen har ju i så fall varit ungefär 0:- på fyra-fem årÄr du säker på att han hade kameran och inte ändrade storyn då du skulle komma och upptäcka en bluff för att han egentligen ville "skicka"? Det verkar otroligt att få ut 18.000kr för en Z6+24-70/4.
Detta låter som en ren "luftaffär"! Dvs en bluff, det fanns varken Z6, Z6II eller Z24-70/4S!!Han ville ha 12 i sista budet (med 24-70 och vissa tillbehör) Men sa att han fick 18, vilket jag är väldigt tveksam att någon vill betala.
Nu börjar det här bli löjligt. Bara för att du upprepar samma felaktiga påstående så blir det inte sant. Uppgraderingen avser fortfarande, trots ditt envisa upprepande, att få ut råvideo till extern inspelare. 10 bitar i N-log till kompatibel extern inspelare har kamerorna haft ända från början. Jag har redan länkat till manualens HDMI-avsnitt, men tydligen går det inte in ändå.Du har fel, du kan inte få 10-bitars nlog internt på något vis och till extern inspelare via en uppgradering som kostar.
Kan inte annat än att hålla med.Nu börjar det här bli löjligt.
Man vet ju aldrig. Han verkade schysst, men med det sista draget började man undra. Blev en ny Z6ii till sist från Cyberfoto. Helt medveten att den kommer tappa bra i pris men orkade inte strula längre.Är du säker på att han hade kameran och inte ändrade storyn då du skulle komma och upptäcka en bluff för att han egentligen ville "skicka"? Det verkar otroligt att få ut 18.000kr för en Z6+24-70/4.
Nja, inte helt säker på det. Fick adressen och affären skulle göras upp på plats. Allt han uppgav verkade stämma. Tror bara att han fick kalla fötter avseende priset.Detta låter som en ren "luftaffär"! Dvs en bluff, det fanns varken Z6, Z6II eller Z24-70/4S!!