Svar nej!
Men jag kör bara med XP så därav eventuella fel.
Det var ett bra tag sedan du körde med OsX eller?
Nix. Har tillgång till en sådan och den fungerar alldeles utmärkt. Precis som alla mina W7 installationer.
Skämt å sido så är skillnaderna rätt små utifrån ett användarperspektiv alltså. Ja inte rent visuellt utan driftssäkerhetsmässigt menar jag.
För er som inte har provat W7 så ser min situation ut så här: I princip inga omstarter längre som stör mig. Mina datorer står på 24/7 men i viloläge när de inte används. De går igång en gång per natt (alt en gång per vecka beroende på hur viktig den är) och uppdaterar sig, backar upp sig själva mot en NAS och utför diverse uppgifter som viruscheck, defrag etc. Inget jag märker av. Ev omstart sker utan att jag märker det. När de är klara med sina uppgifter somnar de om igen.
Uppstarten är max 10 sekunder från viloläge. Inget att bråka om. Ingen av dessa utom en har bråkat sedan installationen. Den som bråkat råkade ut för blåskärm orsakat av hårdvarufel när en minnesbank gick sönder. Installationen av opsystemet tog väl en sisådär 30 minuter varav 90% av tiden gjorde jag annat. Läs fikade. Ett ok virusskydd är idag gratis. MS eget är helt ok. Energisnålt är det också. Nästan noll påverkan. I övrigt sitter samtliga mina datorer bakom en hårdvarubrandvägg. Dessa två skydd är de enda jag använder och jag har noll bekymmer med virus eller annan skit.
Finns säkert ett och annat i mina datorer, läs barnens men det är inget som märks. Att använda diverse analysprogram för att kolla registret, virius etc anser jag vara helt bortkastat. De varnar oftast för all sköns bråte som OFTAST inte finns eller stör systemet. Jag testade en gång direkt efter en nyintallation och fick massor av felmedelanden och varningar
Känns ungeför lika enkelt och driftssäkert som en MAC
Uppgradering är enkelt. Byter ut komponenter när det behövs. Vet inte när jag köpte en helt ny dator senast. Köpte tex ett nytt moderkort, sandy bridgeprocessor samt 4 GB minnen till min HTPC för någon månad sedan. Kostade 2000 spänn ungefär. För en helt modern och nog stark dator som kommer att klara fler uppgraderingar i framtiden. Det inbyggda grafikkortet räcker med råge för dess uppgifter (Full HD), ljudet likaså...Helt enastående billigt. De gamla komponenterna var en P4. Så länge rullade den. Fläktar och annat är tysta om man väljer rätt. Fel så låter de.
Det enda som är trist är utseendet på samtliga datorer utom HTPC som huserar i en kalassnygg tjock aluminiumlåda som ser ut som en bättre stereo