Annons

Vad är "DEN" stora skillnaden mellan PC & MAC????

Produkter
(logga in för att koppla)
Ingen dold agenda alls

Givetvis är det så att vissa program är inbakade i priset, men andra som t.ex. silverlight är gratis att tanka hem till OS/X. Tror inte att Microsoft får så mycket pengar för en såld OS/X-licens.
Sedan kan du titta vem som bidrog mest till senaste Linuxkärnan, tror inte Microsoft får så mycket pengar för sålda Linuxlicenser heller.

Allt handlar inte om inbakat i priset, mycket handlar om att skapa affärsmöjligheter också.

/Karl

Så M$ skänker bort silverlight helt utan någon som helst dolt motiv. Bara för att de är såååå snälla.
 
PC eller Mac.... Jättesvårt!!

Hej,


Inte alls svårt. Jag gjorde såhär;

1) Vilka program skall jag använda?
2) Fungerar dessa program till både Mac och PC?

Jag har haft PC sedan 1990. Har det fortfarande men använder aldrig dem, inte ens att surfa med. Mac är "bättre" på precis allt JAG gör, framför allt är Macarna stabila oavsett hur många program eller fönster jag har öppna. (jag har en iMac 27" och en Macbook Pro)

Jag kör/har kört följande program i både och/eller den ena utan problem:

Photoshop CS
Photoshop Elements
Photoshop Lightroom
Aperture 3
Complete Collection Nik Software

Dessa program flyter på hur bra som helst och jag har aldrig haft några problem. Nu har jag visserligen mycket kräm i båda mina Macar. Programmen ifråga kanske inte ens är krävande, men jag använder inget annat, så därför bryr jag mig bara om dessa.

Skall man leka och spela, testa en massa konstiga och/eller intressanta program, ladda ner massa skit från nätet, kopiera, bränna, hacka och ha datorn kompatibel med det mesta i världen skall Du nog välja PC.

DEN stora skillnaden för MIG har varit följande:

Mac har ALDRIG varit slö eller strulat på något sätt som helst. ALDRIG!

En sak till; Mac (och Apple) växer som tusan! Många företag runt omkring i världen budgeterar för tillfället för en sak de aldrig budgeterat för tidigare; "Mac kompatibilitet".

Köper du Mac kan Du köra Windows om du känner dig tvungen. Tvärtom är det stopp! :)

Lycka till!


/Soms
 
Så M$ skänker bort silverlight helt utan någon som helst dolt motiv. Bara för att de är såååå snälla.

Precis det var därför jag skrev

Allt handlar inte om inbakat i priset, mycket handlar om att skapa affärsmöjligheter också.

Tur att folk förstår svenska här. Jag börjar få mer och mer underlag för att svara på din fråga som jag inte kunde besvara tidigare i tråden.

/Karl
 
Precis det var därför jag skrev



Tur att folk förstår svenska här. Jag börjar få mer och mer underlag för att svara på din fråga som jag inte kunde besvara tidigare i tråden.

/Karl

Hmm du ignorerar ju saker jag skriver när det inte passar dina syften. Får inte jag göra samma sak?
 
Patetiskt och desperat. Det kan inte vara lätt med Apples skyhöga priser. Motsvarande PC som du länkade till finns även för 2990kr.

Hahaha. Fan, tror du verkligen att du kan få en motsvarande för 2990:-?????

Kan se att den enda orsaken till att du skriver i denna tråd är att du är antingen snål eller fattig, men mest troligt bådeoch
 
Hahaha. Fan, tror du verkligen att du kan få en motsvarande för 2990:-?????

Kan se att den enda orsaken till att du skriver i denna tråd är att du är antingen snål eller fattig, men mest troligt bådeoch

Du mumla nåt om bra nivå på inläggen, men det är väl inte du som bidragit med det.

Låt mig gissa, du rattade bara in nåt för 40 tusen på prisjakt, men orkade inte läsa vad det var du filtrerat fram?

En för 5000kr: http://www.inet.se/artikel/1969975/acer-aspire-7739 ..men då är den lite vassare med dubbla interminnet mot Lenovon. Behöver man inte absolut i3, så finns det likvärdiga alternativ för 3000kr, även med större lagring.
 
Du mumla nåt om bra nivå på inläggen, men det är väl inte du som bidragit med det.

Låt mig gissa, du rattade bara in nåt för 40 tusen på prisjakt, men orkade inte läsa vad det var du filtrerat fram?

En för 5000kr: http://www.inet.se/artikel/1969975/acer-aspire-7739 ..men då är den lite vassare med dubbla interminnet mot Lenovon. Behöver man inte absolut i3, så finns det likvärdiga alternativ för 3000kr, även med större lagring.

Härligt svar där. Hade väntat mig något liknande.
Då är det inte Apples prissättning som är sämst. Det är Lenovo du bör hugga på.
Fortsätt med att jaga specar och siffror, det funkar inte alltid på det sättet.

Tittar du även på hur många watt en högtalare har innan du slår till när du köper högtalare?
 
Du mumla nåt om bra nivå på inläggen, men det är väl inte du som bidragit med det.

Låt mig gissa, du rattade bara in nåt för 40 tusen på prisjakt, men orkade inte läsa vad det var du filtrerat fram?

En för 5000kr: http://www.inet.se/artikel/1969975/acer-aspire-7739 ..men då är den lite vassare med dubbla interminnet mot Lenovon. Behöver man inte absolut i3, så finns det likvärdiga alternativ för 3000kr, även med större lagring.

Det här med prisjämförelser är nog det mest meningslösa dessa vs trådar tar upp bandbredd med.

Ja Apple är dyra, de har inga lågprismodeller.
Vill man ha en lågprisdator å ska man inte titta på Apple.
 
In klarar det alla formaten mediaplayer fixar plus DV-in, det tycker jag är helt ok. Jag använder ofta moviemaker när premier elements inte fixar formatet.

Bearbetningsmässigt klarar det i stort sett allt som premier elements också klarar.

Ut sidan är begränsad, men att konvertera en wmv-fil till något annat format är inte så svårt. Annars fixar det youtube direkt och DVD också.

/Karl
Ok
mitt misstag
 
Jag har varit Macanvändare sedan 1996 och jag har alltid gillat Mac. Har du pengar och vill ha en riktigt schysst och snygg dator så köp gärna en Mac

Jag har även en bärbar Packard Bell, inköpt för 6 000 kronor för två år sedan. Jag använder ofta min Packard Bell (för att jag inte alltid vill sitta på "Kontoret") när jag behandlar bilder i Photoshop CS 5 och det är inga som helst problem.

Om du i första hand vill välja en dator för att du ska bildbehandla i photoshop fixar en PC med Intel Core i5 det galant. Kostar kanske fem, sex tusen. Då kanske det är onödigt att betala det dubbla för att få en Mac.

När det gäller avancerad videoredigering är det en helt annan sak. Då kommer du knappast undan med en billig PC, men för bildbehandling behöver man inte en dator med extrem prestanda eller det bästa grafikkortet.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.