Nu är vi OT så det förslår - så ovanligt
Jag gjorde lumpen på F21 ungefär 20 år senare (88-89) och gick befälsutbildning på det nedlagda F18 som fortsatte med utbildningen för luftbevakning i många år efter nedläggningen. Nånstans i mina gömmor har jag en namnbricka med märket för soldatprov för F18, vilket inte egentligen borde gå eftersom flottiljen var nedlagd
För att något så när anknyta till foto så hade jag med en Nikon F4 när jag blev inkallad till repövning (drygt ett år efter MUCK) och tog massor av bilder - de filmrullarna ligger oframkallade i en kartong någonstans i det Erikssonska hemmet. Jag har rätt många såna filmrullar lite här och var, och det är nog inte värt att betala för att få dem framkallade efter tjugo år och jag har ingen aning om vilka som innehåller vad. Lite som reklamen de kör på TV nu - du kan vara miljonär utan att veta om det hur länge du vill (så länge du inte skrapar Trisslotten). Jag kanske har tagit den perfekta bilden utan att veta om det
Digital fotografering har sina fördelar - det är inte så ofta man glömmer att tömma minneskortet till datan (och det är billigt). Om man skulle råka glömma bort ett minneskort i tjugo år är förmodligen bilderna på det i bättre skick än om de skulle råkat vara lagrade på en filmrulle
Jag hittade för övrigt en del diabilder från en fjällvandring vi gjorde i lumpen nånstans vid norska gränsen - som rekreation och inte militärt alltså. De är plåtade med en Minolta 9000 som nog motsvarar en A900 nu, så det här inlägget är inte så OT ändå
(Måste hitta en diaskanner nånstans så jag kan digitalisera bilderna - en del är rätt kul.)