Bengf
Aktiv medlem
Jag förstår inte - vad är det du klagar på egentligen? Om det är de 24 Mp som A77:an är kapabel av som du inte gillar, så är det väl bara att ställa in den på 12 eller 6 Mp istället? Då får du motsvarande mindre bildfiler.
.
Jag klagar inte utan det var en allmän debatt om pixlar, som Lennart skrev ett långt brev om. Dom nya modellerna D4 och 1Dx stannade som bekant vid ganska moderat antal pixlar, det finns synpunkter om detta ute på nätet. Lennart menade då att många skulle klara sig med 6-10Mp för att dom skriver inte ut några bilder alls eller nöjer sig med A4-bilder.
jag kan tycka nu att A77 lever inte bara på sina många pixlar, utan den har många andra tilltalande finesser + att den ser solid och välbyggd ut. Så om det finns personer som kanske inte anser sig dra nytta av 24Mp men finner A77 tilltalande på många andra vis, bör så klart köpa den och inte skrämmas av mängden pixlar.
Sedan förstår jag absolut inte varför det skall vara känsligt att diskutera Pixlar bara för att A77 nu har världens mest pixeltäta sensor inom DSLR/SLT-modellerna.