Erik Schalin
Aktiv medlem
Det handlar bara om vilja Freddie.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Erik Schalin skrev:
Det handlar bara om vilja Freddie.
Freddie skrev:
Men frågan kvarstår? Varför skulle man sy upp en förkollektion (ej nisch) i fem olika storleker när man inte behöver?
Har du medverkat vid en modevisning? Det skulle vara en mardröm för stylister att ha 30 olika modeller i 6 olika storleker.
Sen kan man tycka att storleken runt 36 är för smalt. Men det är en annan fråga. Jag ville bara klargöra att det har en PRAKTISK betydelse. Och du menar på att det inte har det?
Erik Schalin skrev:
Har de det Lennart med dagens ideal?
Det hjälper inte när bilderna visar ngt annat.wsaar skrev:
Ganska intressant paradox att medierna ofta får skulden för det smala idealet trots att de också ger oproportionerligt mycket utrymme till ganska radikala ideologier som ofta klagar på idealet...
Löjligt? Jag har provat idrottsskor och provskorna görs i princip i en herrstorlek respektive en damstorlek när den skickas ut till de som ska testa. Det är lättare att hitta folk som passar än att försöka administrera olika storlekar, så enkelt är det. Det finns tillräckligt många som ställer upp ändå. Nu är det inte en tillverkare som gör så utan tillverkarna gör samma sak och har samma provstorlekar; Nike, Reebok, New Balance, etc.Erik Schalin skrev:
Löjligt argument och ett svepskäl.
Att modellerna som ska ha på sig dem inte har storlek 42? Jag lovar dig att den dagen då modellerna överlag har storlek 42 är jag den förste att förvånas om provexemplaren inte har storlek 42.majja skrev:
Vad är det som hindrar att den enda storleken som görs till modellerna är 42 t.ex?!
Varför är då inte den vanligaste storleken 42 bland modeller?maxzomborszki skrev:Jag lovar dig att den dagen då modellerna överlag har storlek 42 är jag den förste att förvånas om provexemplaren inte har storlek 42.[/B]
wsaar skrev:
Tycker det skulle vara intressantare att höra om motivationen från de som plåtar/vill plåta/vill att andra ska plåta mulliga modeller. Är det för att de tycker mulliga modeller är vackrare? För att vara annorlunda? För att de är feminister och tolkar den läran som att man måste klaga på skönhetideal? Kanske till och med att man plåtar personen av andra orsaker, mer trots utseendet än på grund av det? (en inställning som ibland märks hos porträttproffs i DPReviews forum)
Ganska intressant paradox att medierna ofta får skulden för det smala idealet trots att de också ger oproportionerligt mycket utrymme till ganska radikala ideologier som ofta klagar på idealet...
Det må vara så att en majoritet tycker att unga tjejer med storlek 36 är mer tilltalande och att därför faller modellerna huvudsakligen i denna kategori. Du verkar ju själv hålla med om detta.Erik Schalin skrev:
Varför är då inte den vanligaste storleken 42 bland modeller?
PerFogelberg skrev:
Jag vet inte om jag har konstig smak, men jag tycker ofta att mulliga tjejer är snygga. Jag tvekar inte att fotografera tjejer med former.
Nej Maxmaxzomborszki skrev:
Det må vara så att en majoritet tycker att unga tjejer med storlek 36 är mer tilltalande och att därför faller modellerna huvudsakligen i denna kategori. Du verkar ju själv hålla med om detta.
Menar du att det då skulle vara särskilt vettigt att göra provkollektioner i storlek 42? Vari ligger svepskälen och det löjliga då?