Hansanders
Aktiv medlem
Var finns Messersmittråden ?
Verkar som det finns ett stort behov av en särskild avdelning för Messersmittar......
Verkar som det finns ett stort behov av en särskild avdelning för Messersmittar......
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det var kanske ett lite väl starkt uttryck det där med "fanatiker". Märkigt att just du skulle ta det som ett personligt påhopp när det inte var riktat mot någon särskild.Lugna ner mig? Jisses mannen.. Om du bara visste hur lugn jag är...Hehe.. Du tycks tro att folk som besvarar saker med argument skulle vara arga eller nått.. Där får du nog tänka om..
"Förstår inte vad du menar".
Nä jag förstår.. Att kalla folk för "fanatiker" är en normal typ att benämningar du använder.... Jag kallar det glåpord..
Men men. .. Berätta vart jag gjort påhopp nu så jag genast kan be om ursäkt. till den påhoppade.! Jag anser det mycket viktigt om jag begått fel mot någon att jag står för det samt ber om ursäkt... Så då du säger jag gjort det så visa mig så jag får reda upp samt bättra mig..
Jag är mycket tacksam mot dig om du hjälper mig med detta nu så jag får städa efter mig..
Mvh
Tobbe.
Ganska onödigt att vara retsam om man verkligen försöker övertyga någon.
När jag arbetade i branschen för en massa år sedan så var det i huvudsak fyra faktorer som styrde vad vi sålde:
1. I de få fall där kunden hade en åsikt så följde man givetvis den. Mycket enklare/snabbare att sälja till en redan övertygad för sedan snabbt gå på nästa kund.
2. Märket som jag kunde mest om. Det var helt enkelt snabbast. Slippa kolla upp saker som tog en massa tid.
3. Märket som JAG tjänar bäst på. Vi hade en del av lönen som provision men viktigast var alla de tävlingar som tillverkarna höll. De produkter som gav mest i plånboken fokuserade vi på.
4. De produkter som mitt företag tjänar mest på fokuserades på.
Så summan är att det är viktigt för tillverkarna att ligga på. Oftast är det skillnaden mellan att sälja mycket eller lite
Syniskt? Javisst! Dock vill jag poängtera att vi aldrig "lurade" kunden med sämre produkter. Snarare att vi promotade ett annat märke.
Vad skönt du säger det du säger med sådan bestämdhet... Kamerabranschen är därmed den troligen ända bransch i världen där inte mutor samt /eller/och (vänskaps)-korruption förekommer..
Det känns verkligen som logiskt..
Ungefär så var det också när jag jobbade med kameraförsäljning. Dock blev tillverkarna snålare och snålare med säljtävlingar. Så oftast valde jag att sälja det märke som jag kunde mycket om och som jag visste hade bra kvalitet.
Ungefär så var det också när jag jobbade med kameraförsäljning. Dock blev tillverkarna snålare och snålare med säljtävlingar. Så oftast valde jag att sälja det märke som jag kunde mycket om och som jag visste hade bra kvalitet.
Även Nikon säljer sina kameror via en mellanhand.
Detta vet Canon samt Nikon så väl trotts deras fördel dom har via alltid få topp omdömen och aldrig kritik som inverkar på slutomdömen.. Dom finns ändå alltid där och syns på ena eller andra sättet där människorna finns eller tittar.......
.
Det är ju upp till var och en hur mycket man vill läsa på innan man köper nåt. Så det är visst kundens ansvar. Det är exakt det att bli lurad handlar om; blir man lurad, oavsett i vilket sammanhang, beror det på ens egna okunskap. Jag förstår mig inte på folk som inte kollar upp saker på nätet innan dom går ut och köper nåt.När sedan valet är gjort så är det alltid butiken eller säljarens fel att de är lurade Eget ansvar finns inte.