Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Kommer den nya Nikon D70 konkurera ut Canons 10D?
- Trådstartare toby1
- Start datum
sagan
Avslutat medlemskap
Det du hör om i forumen är de som hittat fel på sin kameror (väldigt många fler som inte har haft problem)..en del verkliga och en hel del inbillade..det är frågan om stora volymer att det blir fel på några är inte så märkligt.
Produktionen av 10D har varit igång länge nu, så alla ev. kvalitetsbrister bör vara återgärdade..jag tycker inte du ska behöva vara orolig för att köpa en ny 10D...om det mot förmodan skulle finnas något fel så har du ju garanti.
Vad Nikon D70 går för i kvalitet har vi ju än så länge ingen aning om...mer än Nikons goda rykte.
Ja, jag har använt många olika objektiv.
Nikons objektiv sämre..jag tycker det, ja.
Produktionen av 10D har varit igång länge nu, så alla ev. kvalitetsbrister bör vara återgärdade..jag tycker inte du ska behöva vara orolig för att köpa en ny 10D...om det mot förmodan skulle finnas något fel så har du ju garanti.
Vad Nikon D70 går för i kvalitet har vi ju än så länge ingen aning om...mer än Nikons goda rykte.
Ja, jag har använt många olika objektiv.
Nikons objektiv sämre..jag tycker det, ja.
Joker
Aktiv medlem
toby1 skrev:
Nikon släpper inom kort en ny digital systemkamera. Min fråga är om ni tror mer på nikon med tanke på alla fel som rapporterats från både Canon 10D samt 300D (fokuseringsproblem mm)
Här finns lite mer info om den nya kameran (inte så mycket än så länge)
Nya nikon
Det tror jag säkert ...
... för dem som redan har Nikonutrustning i a f.
sagan
Avslutat medlemskap
KGS skrev:
Jag tror att D70 hamnar närmare 10D än 300D...
Vad bygger du det på? D100 är sämre än 10D, och D70 är en budgetversion av D100..
sagan
Avslutat medlemskap
Re: Re: Kommer den nya Nikon D70 konkurera ut Canons 10D?
De som har Nikonoptik och vill ha en D-SLR har väl redan köpt en D100 alt. en Fujis S-2 PRO istället för en 10D...de som har Nikonoptik och vill ha en D-SLR i 300D-prisklassen är det intressant därimot.
Joker skrev:
Det tror jag säkert ...
... för dem som redan har Nikonutrustning i a f.
De som har Nikonoptik och vill ha en D-SLR har väl redan köpt en D100 alt. en Fujis S-2 PRO istället för en 10D...de som har Nikonoptik och vill ha en D-SLR i 300D-prisklassen är det intressant därimot.
KGS
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Kommer den nya Nikon D70 konkurera ut Canons 10D?
Inte alla va? en del sliter nog fortfarande på sina analoga gluttsnäppor...
Jag bara tror att Nikon e tillräckligt smarta för att göra nåt som åtminstone i några avseenden är bättre än en befintlig konkurrentmodell... dvs något bättre än 300D dvs att den hamnar mellan 300D och 10D... snyggare är den redan... men fortfarande bygger den på gamla analoga hus.
/kg som redan avfärdat även denna modell
sagan skrev:
De som har Nikonoptik och vill ha en D-SLR har väl redan köpt en D100
Jag bara tror att Nikon e tillräckligt smarta för att göra nåt som åtminstone i några avseenden är bättre än en befintlig konkurrentmodell... dvs något bättre än 300D dvs att den hamnar mellan 300D och 10D... snyggare är den redan... men fortfarande bygger den på gamla analoga hus.
/kg som redan avfärdat även denna modell
sagan
Avslutat medlemskap
Re: Re: Re: Re: Kommer den nya Nikon D70 konkurera ut Canons 10D?
Tycker du ska läsa mitt inlägg igen..
KGS skrev:
Tycker du ska läsa mitt inlägg igen..
KGS
Aktiv medlem
Linmajon skrev:
ritad helt från skratch
Må så vara, men vad jag menar är att man tagit samma ideér som i den analoga världen o monterat ett digitalt bakstycke. Utan att ta tillvara alla möjligheter som riktiga digitalkameror har... men det kommer så småningom.
sagan
Avslutat medlemskap
KGS skrev:
Må så vara, men vad jag menar är att man tagit samma ideér som i den analoga världen o monterat ett digitalt bakstycke. Utan att ta tillvara alla möjligheter som riktiga digitalkameror har... men det kommer så småningom.
Man har tagit det bästa från två världar och gjort kameran så bra som möjligt i den prisklassen.
EVF är inget vettigt/fungerande alternativ i dagsläget..och det vet du mycket väl.
KGS
Aktiv medlem
sagan skrev:
EVF är inget vettigt/fungerande alternativ i dagsläget
Men vem ska göra den bättre om inte Nikon eller Canon då? Minolta? tja... de har ju gjort stora innovationer förr... var inte de först med AF?
Linmajon
Aktiv medlem
Det stämmer inte alls. Man har tagit tillvara precis allt man vet om kameror så här långt och den teknik som finns tillgänglig. Tror du det finns 'döda filmutrymmen' eller nåt i en DSLR kanske?KGS skrev:
När ex.EVF är mycket bättre kommer kamerorna att se lite annorlunda ut. Sonys 828 är ett exempel på en design som kan vara en hit när tekniken är mogen, men det är den inte ännu..