Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Helgläxa

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Min bildtolkning till Oscar Mannbro

Maxell skrev:
Oscar: Av din beskrivning att döma så har jag nog valt en bild som är precis motsatsen mot din. Det ska bli spännande att se så småningom.

Heh, ja, det här blir inte lätt...men sannerligen intressant, spännande och roligt.
 
Beskrivning till Richard Lindberg

Först får jag en känsla av storslagenhet och det fantastiska ljuset ger bilden ett sällant skimmer.
Därnäst får jag en känsla av gemensamhet, av kameratskap och oförbehållen kärlek till en vän.
Slutligen ger mig bilden en känsla av nostalgi.
 
Analys till Anders Wikström

Ok, då kommer det ett budskap åt Anders att jobba på:
Människan är duktig på att exploatera naturen, men naturen reder sig ofta på nått vis ändå. Den här bilden är ett exempel på hur lite naturen bryr sig om oss människor och kan sammanfattas i följande ord: Det människan glömmer naturen snart gömmer.
 
Re: Analys till Anders Wikström

P-E Claesson skrev:
Ok, då kommer det ett budskap åt Anders att jobba på:
Människan är duktig på att exploatera naturen, men naturen reder sig ofta på nått vis ändå. Den här bilden är ett exempel på hur lite naturen bryr sig om oss människor och kan sammanfattas i följande ord: Det människan glömmer naturen snart gömmer.

Per-Erik - du undervärderar dig, det här var riktigt finurligt och bäddar för en hel del öppningar åt Anders.
 
Äntligen...

hittade jag den bild som jag hade "på näthinnan" sedan tidigare.

Analys till Per-Erik Claesson

Skymningen sakta sig sänker,
sjön ligger stilla och blänker.
Brasan till kokkaffet skänker
ro, där jag sitter och tänker.

/AnWi
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.