Annons

Helgläxa

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag ser ju bilden klart framför mig med en del olika alternativ. Så långt var det inga problem. Nu är det inte så lätt bara för det, frågan är ju VAR ska jag ta bilden? Har varit ute och åkt lite idag och har såklart haft ögonen öppna, men det är alltid nått som inte stämmer.

Ni har enkla problem ni. Jag har varit runt i Helsingør för att hitta skelettdelar utan framgång. Undrar vad straffet för gravskändning är i detta land...?

jkene skrev:
Ni har enkla problem ni. Jag har varit runt i Helsingør för att hitta skelettdelar utan framgång. Undrar vad straffet för gravskändning är i detta land...?

Testa att åka till en lokal läkare, oftast har dom ett undervisnings skelett. Med lite god vilje kanske han vill låna ut det.

Niels Jörgensen skrev:
Testa att åka till en lokal läkare, oftast har dom ett undervisnings skelett. Med lite god vilje kanske han vill låna ut det.

Tror min doktor ringer efter männen i vita rockar som har skjortan man knäpper därbak om jag frågar honom.

Men jag ger inte upp - skall prova ett annat köpcentrum i veckan. En skeletthand kan alltid vara bra att ha, och det är allt jag behöver.

jkene skrev:
Tror min doktor ringer efter männen i vita rockar som har skjortan man knäpper därbak om jag frågar honom.

Men jag ger inte upp - skall prova ett annat köpcentrum i veckan. En skeletthand kan alltid vara bra att ha, och det är allt jag behöver.
Ta dig till en skola vet jag, ett gymnasium eller högstadium och be att få snacka med en biologilärare! Tala om att du håller på med ett projekt i den högre estetiska skolan, så får du säkert låna någon del!

Hehhe, ja skelettdelar är lättare än en jädrans sotpanna! Har just börjat på ny praktik på gymnasiet igen, och det finns ett skelett i rekvisitaförådet där. Men ingen sotig kaffepanna...

P-E Claesson skrev:
Hehhe, ja skelettdelar är lättare än en jädrans sotpanna! Har just börjat på ny praktik på gymnasiet igen, och det finns ett skelett i rekvisitaförådet där. Men ingen sotig kaffepanna...

Kaffepannor finns på alla second hand-butiker. En sotig look fixas lätt med mattsvart sprejburk från närmaste bensinmack :)

Boop skrev:
Niclas, du har verkligen lyckat med att ge mig en utmaning!
/
Bettan med ett helt gäng kala fläckar på skallen..
Skönt att höra att det inte bara är jag som svettas.. :D

Igår så höll jag på att sätta handen på en huggorm, straxt efter så sköljer en olustkänsla genom kroppen, man svettas till och pulsen stiger och det håller i sig ett tag.

Det här är lite samma sak fast här är det nog mer ångest inblandad... :)

Har ett par idéer som jag hoppas kunna förverkliga i morgon bitti. Må vädrets makter vara med mig.. :D

Det har blivit ett gäng bilder i kväll. Troligen blir det ingen av dem men jag ville ha flera uppslag.

Flera ideer hoppas jag dyker upp i morgon.

/AnWi

Min bildtolkning för Oscar Mannbro

Oscars beskrivning av den bild han sett gav mig direkt en association till ett dött landskap och kanske med en dramatisk himmel. Först hade jag tänkt ta en bild på en gammal torrtall som står strax bort i skogen. Men så kom jag på att det finns ett hygge utmed vägen som nog också skulle kunna ge en bild passande till beskrivningen. Med i bilden ville jag dessutom ha något hoppgivande element, och vad kan passa bättre än en färgstark blomma.
Jag lyckades passera stället på väg hem från jobbet i fredags, när himlen var full av mörka moln. Den lilla fibblan sprang jag på nästan direkt - lite tur ska man ha som fotograf också.
Här är resultatet:
Än finns det hopp

Utmärkt Mats - har kommenterat den!

Nu när din är släppt kan jag släppa min med (eftersom jag valde samma analys). Jag valde en annan approach och tog sikte på nyckelorden "dystopi", "ödesmättad", "människan utrotningshotad" och "en strimma hopp" och byggde min bild i huvudet utifrån det. Min fick dock klara sig utan skellethand - när man ser den ska man ändå veta att "planen" var att ha en nedgrävd skellethand som håller kronan mellan fingrarna, samt att om det hade blåst hade jag kastat sand i luften vid tiden för exponeringen. Den idén får stå på min "att-göra" lista.

Att kalla det naturbild är kanske att tänja gränserna, men den är i alla fall tagen i naturen :)

http://www.fotosidan.se/pools/view/94/767289.htm

Senast ändrad:
Regnet har lagt sig, men sonen är på akuten och jag har order från frun att vara tillgänglig. "se till att du har teckning på telefonen om du åker nånstans" var ordern. Men om det går bra kanske jag hinner med en kvällstur iallafall. Lade upp en ekorre sålänge, helt utan djupare budskap. Ingen imma på linsen eller andra knep, bara en söt ekorre. Man lär väl testa det med. Alltid retar det någon (gatufotograf).

Mycket bra tolkat och bra bilder av både Mats och Kenneth!

De går ut hårt och lägger ribban högt båda två...prestationsångesten tilltar :)

PS. Är det OK att avslöja bilden eller ska jag vänta tills alla läxor är inlämnade?

Fick just en kreativ tanke :)

Får bilden bestå av tre eller fyra sammansatta bilder som beskriver ett förlopp?

Det är en tolkning jag har i huvudet men jag måste veta om det är utanför spelreglerna.

/AnWi

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar