Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Helgläxa

Produkter
(logga in för att koppla)
Det har blivit mindre och mindre intresse för dessa helgläxor. Första halvan av November var vigd för en ny övning (Niels och Ulrikas "konstbild"), men finns det intresse?

Vi provar väl - helgläxan är "enkel":

Välj en "känd" målning och skapa en modern variant av den i ett fotografi utan manipulering.

Tuta och kör :)

Kan redan nu flagga för att jag nog inte kommer att hinna göra den. Har letat orignalmålningar men ännu inte hittat "rätt" bild som låter sig göras i modern tappning, men jag försöker.

Jag vet vilken bild jag vill göra - men utan manipulation krävs det en kamera som klarar något som min inte kan :) (Dessutom lite rekvisita som jag inte hinner få fram - men jag behåller den idén för framtida bruk).

Picassos Guernica skulle vara nått, men då vete sjutton om inte självaste photoshop kommer att lägga av.

Midvinterblot skulle vara en annan intressant målning att efterapa...

Nä, det mesta av det jag kollat på är mycket svårt att göra med kamera. Men jag har sett några picasso som kanske inte bara kommer att bli en helgläxa, utan en hel grej som jag borde kunna leka med långt fram i tiden. Måste hitta min rekvisita först bara...

Eftersom ingen annan gör helgläxan så tror jag jag sparar min idé till denna till en annan gång när jag har mera tid. Just nu är det aningens körigt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar