Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon 60D

Produkter
(logga in för att koppla)
Ni som tycker 50D floppar, har ni provar kameran överhuvudtaget? Måste man kunna köra 6400-12800 i ISO hela tiden?

Visst det är inte så ofta jag kör ISO 3200 men är inte alls missnöjd med min 50D, har sett bilder ifrån Nikon D300 som är bra mkt brusigare än 50D på inte alltför höga ISO.

Jag tar kort med min vad gör ni med era kameror?

Samma Här!!
Svin nöjd med min. Kommer inte att byta när det kommer en ny.
Många försöker att hitta fel istället för att fota med kameran...
-S-
 
johann1983 sa:
Så fort 60D är beställd så kan du få köpa min 50D, funderar på att köra ut den på tradera för en krona och hoppas på det bästa :)

En krona hmmmm Tobias det var billigt du får en 1000 lapp av mig.
1000% högre vad sägs jag kan ha den som extra kamera och jag gillar 50D hehe !

Mvh. /LEE Cordon Bleu

)
 
Ni som tycker 50D floppar, har ni provar kameran överhuvudtaget? Måste man kunna köra 6400-12800 i ISO hela tiden?

Visst det är inte så ofta jag kör ISO 3200 men är inte alls missnöjd med min 50D, har sett bilder ifrån Nikon D300 som är bra mkt brusigare än 50D på inte alltför höga ISO.

Jag tar kort med min vad gör ni med era kameror?

Eftersom mitt yrke är att testa kameror: Ja, jag har testat den.

Men för de som äger 40D är den inte en tillräckligt stor uppdatering för att motivera ett köp. Det är ju bevisat gång efter annan att 50D:s 15 megapixlar inte ger någon egentlig förbättring jämfört 40D:s 10, förutom större filer. Nu har ju 50D andra kvaliteter också, men du tar inte bättre bilder med en 50D än en 40D.

Även om jag inte har några konkreta siffror har jag en känsla av att den inte har sålt så bra som canon skulle önska, men det redovisas säkert på nästa pressvisning.

Därför hoppas många på 60D.
 
-9 !

Du ska klicka på länken hehe inte tro på allt jag skriver.
Allt är ändå bara en lek för gallerian.

Det du ser är en illusion av något som skett i det fördolda utan vetskap och förstånd. Godnatt !

Mvh. /LEE Cordon Bleu
 
Senast ändrad:
-9 !

Du ska klicka på länken hehe inte tro på allt jag skriver.
Allt är ändå bara en lek för gallerian.

Det du ser är en illusion av något som skett i det fördålda utan vetskap och förstånd. Godnatt !

Mvh. /LEE Cordon Bleu

Finns ett fint uttryck som lyder :
Du ska inte bry dig om vad jag säger. Du ska förstå vad jag menar!
 
finnurligt = )

Haha, väldigt intressanta kommentarer från alla, inte för o vara någon idiot som hoppar in i diskutionen o hackar på någon, men sara nordling verkar vara den som faktiskt ser till det viktiga och tänker sig för innan hon skriver.

Sen finns det en sak som alla verkar ha glömt, och det att även ifall det inte blir någon direkt förbättring så finns det ALLTID folk som är oerhört prylkåta (jag t ex). Och köper allt som kommer utan att det är någon direkt skillnad eller har nytta av det!

Sen att folk påstår att 50D är skit, det är folk som kanske blev besvikna, folk som förväntade sig mer, men ingen kan komma o säga att den är dålig. Canons val att göra en högupplöst skärm har gjort mycket, folk väljer 50D över 40D för just den sakens skull (jag jobbar som kameraförsäljare, så ja, det är grundat på något).

Och återigen gott folk, ni som bara köper en kamera och det första ni gör är att slänga en res. på den där ni säger att den e skit eller har fel, det kan vi alla göra oavsett märke/modell men se till o faktiskt fotografera och granska bilden så som den skall granskas dvs. inte uppblåst till 400% med 1cm avstånd till skärm o sen hittar ni lite brus mellan ögonbrynen.

Det är då vi pryltokiga som alltid kommer hitta fel o lägga mer tid på att kritisera o vilja ha mer än o fotografera!

hoppas ingen tog illa vid sig och att ingen misttförstod mig o tror att jag tycker att jag är bättre än någon annan, vi är alla människor!

Cheers!

quote:
"sRAW i 50D (samt 5D Mk2 och förmodligen kommande modeller) är allt annat än råformat, det är bildfiler där rådatat har transformerats från RGB till Y Cb Cr (Luminans, färg blå och färg röd) och sedan reducerats i upplösning. I transformeringen sker Bayer avmosaikifieringen där enskilda pixlars färgdata räknas fram baserat på kringliggande pixlars värden, dvs. huvudsteget i råkonverteringen är redan gjort i sRAW-filerna. Ironiskt nog är RGB -> Y Cb Cr ett mellansteg i JPEG-komprimeringen, däremot är resultatet förlustfritt komprimerat så vi slipper JPEG-algoritmens mer skadliga steg."
written by Sara Nordling.

you just gotta love it, Right on!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.