Annons

Canon 60D

Produkter
(logga in för att koppla)
Batteriet till 5D Mk2 är på 1800 mAh, till gamla 5D var batteriet på 1390 mAh. Så kapaciteten är högre, även om det finns piratbatterier till gamla 5D på 1500 mAh eller mer.

Antalet exponeringar är knepigare att jämföra, det beror så mycket på kamerornas förbrukning som inte är lika. För mig räcker ett 5D Mk2 batteri till c:a 850 exponeringar, med IS aktiv (24-105/4L IS) och en hel del bildsortering. Motsvarande med gamla 5D var c:a 450 bilder/laddning.

Jag har aldrig ägt en varken Mark I eller Mark II av 5D så jag visste inte att dom bytte batteri till Mark II.

Jag brukar lugnt ta 1000 til 1500 bilder med min 50D inkl preview på nästan alla bilder. Dock utan IS
Kanske jag har lyckats få tag på ett välbyggt batteri?
 
Jag brukar lugnt ta 1000 til 1500 bilder med min 50D inkl preview på nästan alla bilder. Dock utan IS
Kanske jag har lyckats få tag på ett välbyggt batteri?

IS drar en hel del. Men visst kan du haft tur med batteriet. Har själv haft piratbatterier som varit bättre (gett fler bilder) än Canons orginal (däremot vet jag inte om livslängden varit lika bra).

Numer vill jag dock inte ta några risker med piratbatterier utan kör endast orginal.
 
Några gluggar, iofs säkert väldigt fina, och en hög med kompaktkameror tror jag presenteras 19/8. Allt annat kommer att var glada överraskningar för mig
Jag vill ha en systemkamera med träffsäler autofokus hellre än skitsnabb. Och sitter den nya fantastiska autofokusen i en ny "5D" till ett vettigt pris då är jag riktigt nöjd.
 
IS drar en hel del. Men visst kan du haft tur med batteriet. Har själv haft piratbatterier som varit bättre (gett fler bilder) än Canons orginal (däremot vet jag inte om livslängden varit lika bra).

Numer vill jag dock inte ta några risker med piratbatterier utan kör endast orginal.

Jag kom dock på att jag får erkänna att kameran och batteriet inte är mer än tre-fyra månader.
Förmodligen så är det inte så slitet ännu.

Jag kör också helst original fast priserna har gjort att jag bara har ett batteri.
Kommer förmodligen att omvärdera situationen nästa gång jag ska utomlands
 
Enligt canonrumours är det föresten ytterligare "bevis" på att det kommer att komma en dyr 7D

Säg utifall att det kommer en 60D vilket jag hoppas.
Vilket pris tror ni at det kommer hamna på?

Jag överväger att sälja mitt 50D hus, hur mycket kommer jag att få för det? Jag köpte det för tre-fyra månader sedan och den har rätt mycket garanti kvar
 
Säg utifall att det kommer en 60D vilket jag hoppas. Vilket pris tror ni at det kommer hamna på?
Jag överväger att sälja mitt 50D hus, hur mycket kommer jag att få för det?
Vad är det du inte gillar med din 50D -- och som du tror kommer att förändras så mycket till 60D?

Prismässigt kommer 60D förmodligen att ligga på ungefär samma nivå som 50D när den var ny. Och beg-priserna på 50D sjunker givetvis en bit så snart som 60D presenteras.
 
Vad är det du inte gillar med din 50D -- och som du tror kommer att förändras så mycket till 60D?

Prismässigt kommer 60D förmodligen att ligga på ungefär samma nivå som 50D när den var ny. Och beg-priserna på 50D sjunker givetvis en bit så snart som 60D presenteras.

Jag vill ha videofunktion
 
Sälj 50D:n nu, innan någon ersättare har presenterats. Den kommer snabbt att tappa i pris sedan, när ersättaren kommer har den garanterat video.
 
Sälj 50D:n nu, innan någon ersättare har presenterats. Den kommer snabbt att tappa i pris sedan, när ersättaren kommer har den garanterat video.

Fast räkna inte med att en ev 60D kommer i butik förrän i oktober, och det är ju inte SÄKERT att en 60D verkligen lanseras.

Men klarar du dig utan kamera någon månad, så finns det säkerligen pengar att tjäna på att sälja nu, innan en 60D lanseras.
 
Fast räkna inte med att en ev 60D kommer i butik förrän i oktober, och det är ju inte SÄKERT att en 60D verkligen lanseras.

Men klarar du dig utan kamera någon månad, så finns det säkerligen pengar att tjäna på att sälja nu, innan en 60D lanseras.

Jag betalar för en studio så jag skulle nog snarare förlora på det än tjäna på det isånafall men det skulle vara om jag kanske säljer en vecka innan lansering.
 
Enligt canonrumours så råder det lite tveksamhet om de nya kamerorna skall presenteras den 19e augusti eller den 1e september.

Vad tror ni?
 
Om det nu sker i morgon, när (svensk tid) bör vi få specifikationerna?

Nu är ju visningen på eftermiddagen (kl 15), men förra gången fanns specarna på nätet några timmar tidigare. Från lunch kanske? Och sen kan man räkna med en explosion av "VI HAR KÄNT PÅ DEN!"-artiklar på alla fotorelaterade sidor framåt 15:50.
 
Annons Fynd

Nätet översvämmas av begagnade Canon Eos 10-20-30-40-50D pga. för att rykten säger att Canon utkommer med infromation om nästa modell 60D den 19 Augusti.

Men tyvärr så får vi inget veta föränn den 1 September.
Så köp billigt nu när dessa fina kameror slumpas ut i mängder.

Själv tror jag inte det kommer någon ersättare till 50D iår.
Samt att jag är hel nöjd med min 50D +BG.

Mvh. /LEE Cordon Bleu
 
Nätet översvämmas av begagnade Canon Eos 10-20-30-40-50D pga. för att rykten säger att Canon utkommer med infromation om nästa modell 60D den 19 Augusti.

Men tyvärr så får vi inget veta föränn den 1 September.
Så köp billigt nu när dessa fina kameror slumpas ut i mängder.

Själv tror jag inte det kommer någon ersättare till 50D iår.
Samt att jag är hel nöjd med min 50D +BG.

Mvh. /LEE Cordon Bleu

Det finns fem stycken 50D på blocket.
De flesta är inlagda innan iallafall jag fick höra talas om att nästa modell skulle komma 19e augusti eller 1a september

Vad är din källa till att vi inget får veta före 1a september?
Är det bara för att det står så på canonrumours?
 
Nu är ju visningen på eftermiddagen (kl 15), men förra gången fanns specarna på nätet några timmar tidigare. Från lunch kanske? Och sen kan man räkna med en explosion av "VI HAR KÄNT PÅ DEN!"-artiklar på alla fotorelaterade sidor framåt 15:50.

Vilket betyder att när jag kommer hem runt klockan 17:00 eller 18:00 och sätter mig vid datorn så får jag all information?

det låter ju trevligt. Men i vilket land är visningen?
Japan?
Isånafall så får vi ju specsen ett antal timmar före den tid som gäller i Japan i och med tidszoner
 
Senast ändrad:
Vilket betyder att när jag kommer hem runt klockan 17:00 eller 18:00 och sätter mig vid datorn så får jag all information?

det låter ju trevligt. Men i vilket land är visningen?
Japan?
Isånafall så får vi ju specsen ett antal timmar före den tid som gäller i Japan i och med tidszoner

Massor av länder.
 
Vad tror ni om AF?

De videokameror jag har haft har ändå haft en bra AF vilket är ett måste för mig eftersom de projekt jag kommer att göra med kameran knappast är nästa hollywoodfilm.

Det tror att det skulle vara omöjligt för mig att filma med bara manuell fokus då jag vill ha bländaren rätt så öppen.
Det skulle vara jobbigt att behöva fokusera om manuellt så fort någon tar ett steg bakåt.

Hur ser det ut på 5D och 500D?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.