Jag tycker inte att poolerna fungerar perfekt någonstans egentligen.
Den enda där aktiviteten finns är väl egentligen bildkritikpoolen?
Skrev ner lite tankar som förslag för ett tag sedan. Inget specifikt för bilddiskussionspoolen då, men
här finns det att läsa iaf. Tror något behöver göras för att få poolerna bättre fungerande överlag alltså.
Vad gäller bilddiskussionerna så har jag hoppats på att en del inaktivitet beror på sommar och semestrar, men även funderat på om poolbeskrivningen ev. behöver ändras.
Kanske till något med ännu mer tryck på att som fotograf själv följa diskussionen? Den grejen att få fotograferna att följa diskussionen tror jag vore lättare att få att funka när man som fotograf själv väljer att diskutera bilden än om andra väljer det iof..
Fast sen behövs ju intresse att diskutera av andra också.
Jag känner ju själv att många bilder faktiskt inte talar till mig så att jag klarar att diskutera dem ur ett känslomässigt perspektiv och har därför för lite att gå in i en diskussion med ibland. Det går säkert inte att påverka då sånt är subjektivt, men hittar vi alla någon/några bilder som vi klarar att diskutera så borde kanske det kunna vara alldeles tillräckligt för att få igång aktiviteten framöver?
Fast jag håller med om att det vore väldigt intressant om man kunde plocka in andras bilder(vilket var förslaget från början,) men som en första grej och möjlighet till bilddiskussioner vore det ju ändå kul att få igång befintlig pool även om fotografen själv lägger in bilderna om inget annat är möjligt.. Eller?
Har förresten önskat under en och annan bild att fotografen lägger bilden i den poolen, men hittills med få resultat. Hade möjligheten att lyfta in dem av andra funnits hade jag gärna gjort det och kommenterat de bilderna mycket mer än vad jag gjort i nuläget.
Tror ni det finns något som kan påverka aktiviteten i nuvarande positivt?
Borde poolbeskrivningen förändras/förtydligas?