SLOW PHOTO <=> EFTERTANKE OCH NÖJE

#4771. Å samt faller på asfalten??

Mångfalden gör att det funkar nog i alla fall?? –det räcker ju att ett frö trillar ned i en springa med jord?? Så vist ordnat av evolutionen?? Men att så ett frö av kunskap i en hjärna är inte lika lätt??

Det sorgliga är att bara 20 % av en föreläsning?? --fastnar i en hjärna?? –å ingen vet om det är någon viktig del av som fastnar?? Det kan vara strunt som fastnar?? –som att läraren håller tavelsudden upp och ned??

Här är ett äppelträd som illustrerar inversen av problemet med att lära ut kunskap??

Här har idealfallet inträffat att 80 % av frukten fallit i jord

Inlagt 2024-07-29 02:17 | Läst 448 ggr. | Permalink


(visas ej)

Hur mycket är tre plus två?
Skriv svaret med bokstäver
Ah... det är därför jag har sådana suddiga minnen från studenttidens föreläsningar. Jag som hela tiden trott att det var tidens tand som gnagt på minnet.

Hälsningar Jörgen
Svar från Bob Bovin 2024-07-30 16:48
Hej,
Det lär vara mätt av pedagoger. Det framhölls som en sanning när jag läste på Lärarhögskolan i Malmö.
Man får använda sin erfarenhet i stället för minnet.
Ha en fin dag
Bob