Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vilket är det bästa objektivet för Canon 600D?
- Trådstartare lidisthlm
- Start datum
linkaan
Aktiv medlem
Förlåt Linus, men vad menar du med ett fast objektv? och vad menas med bränvidd? Sorry, men jag är verkligen en nybörjare på detta hehe...
Du har alltså ingen zoom på detta objektivet utan det är fast hela tiden, vilket gör att du får anpassa dig efter avstånd. Och för att svara på senare fråga, objektivet funkar alldeles utmärkt att filma med, förutsatt att du har ett stativ. Funkar självklart handhållet också men bra mycket skakigare då det inte finns någon IS på.
Jag är otroligt nöjd med detta objektivet och är helt hundra på att du kommer bli detsamma!
Alla har olika tankar om vilket objektiv du ska införskaffa och detta är ett av mina råd. Eftersom att du sa att pengar inte var något problem kan du ju alltid skaffa fler, men en Canon EF 50mm f/1.4 USM är alltid ett fint tillskott i familjen. Trots att du säger att pengar inte är något problem tvekar jag starkt på att du ens kommer att fundera över att skaffa objektiv för 50.000 kr och uppåt om du inte är en yrkesfotograf på hög nivå, eller bara har en jävligt fet plånbok.
// Linus