Annons

Vilken kamera ska jag köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, visserligen är specialbatterierna bättre på många sätt, men någon enstaka gång kan det vara värt mycket att kunna köpa fyra Duracell i pressbyrån o kunna fota vidare när allt uppladdningsbart tagit slut. Både laddare o batterier utvecklas hela tiden. Undrar jag hur många bilder man kan kräma ur en Dimage 7 med 2700 mAh batterier...

Ett fyrpack lågpris AA tog mej en gång över Karlsbron i Prag...
 
Jo, de var just batteriet som jag hakade upp mig på när det gäller K100D.

Jag köpte med batteri och laddare på Expert även Komplett har den.

220v och 12v Kanon att kunna ladda upp batterina i bilen också.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=325048&cks=ACC

Jag har varit ute hela dan idag och plåtat en massa utan täcken på låg batterispänning.

K100D har även några olika program som jag idag provade, bland annat ett program för blänkande bakgrunder och Snö , det funkade väldigt bra tycker jag.

Jo jag har hittat en till nackdel med K100D.......Man får inget annat gjort ;) ;)
Men så är det nog jämt när man har något nytt i händerna ;)
 
jacken skrev:
Jag kom fortare in i K100Ds menyer och inst. och fram för att den har Anti-shake & Sensorrengöring.

K10 har både "anti-shake", Pentax själv kallar det SR (Shake reduction) och sensorrengöring.

K100 har endast SR, alltså inte sensorrengöring.

Bildstabilieringen för mig är väldigt viktig, med lite tur kan jag handhålla 200mm med 1/30 eller 1/8 på 18mm. Funkar suveränt. Tror att det kommer bli svårt om man nu, mot förmodan, skulle få för sig att gå över till Canon, iof har de sin IS inbyggd i en del gluggar, men dessa är både dyra och tunga.

Angående batterier så kör jag med 4st uppladdningsbara Energizer 2500mah. På en laddning får jag ut ca. 500-700 bilder.
 
Ja det har du rätt . K100D har ingen sensorrengöring. :x
I menyn fins det något som heter sensorrengöring men vid en noggrannare titt så fäller man upp spegeln vid sensorrengöring
Fel av mig.:\
 
jacken skrev:
Ja det har du rätt . K100D har ingen sensorrengöring. :x
I menyn fins det något som heter sensorrengöring men vid en noggrannare titt så fäller man upp spegeln vid sensorrengöring
Fel av mig.:\

Just precis ;) jag blev också lite konfunderad när jag såg det först.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.