Nej jag förstår att jag nog var lite otydlig. Med min nuvarande Nikon D2000 har jag fotograferat allt ifrån utomhus i naturen, båtutflykter, barnen som leker på tomten samt porträtt med barnen i mer närbild. Så jag har använt den som en all around-kamera vilket jag även hade tänkt med den nya. Jag är inget proffs utan nybörjare, jag tycker bara att det är roligt att fotografera som en fritidssyssla. Därför är jag inte alls ute efter någon dyr kamera utan jag vill bara ha någon som är lite bättre än D2000 och som man kan få till lite suddig bakgrund när man fotar med inställning A som jag precis har lärt mig
Det var därför jag hade hoppats på att D3500 eller D5600 skulle duga eftersom de verkar ha fått bra recensioner. Och då tänkte jag att jag kanske skullr köpa ett annat objektiv istället för standard 18-55mm. Och då läste jag att Nikkor 50,F1,8 eller Nikkor 35,F1,8 är bra. Är de inte bra?
Eller blir det ingen skillnad jämfört med den som jag redan har Nikon D2000 med objektiv Nikkor 18-55mm, 3,5-5,6?