mie009
Avslutat medlemskap
Hej igen, har vatt bortrest....men det verkar som tråden vilat en stund (så bra)
Nu e jag tillbaka hehe.
Börjar med att svara marcus:
Jo men så som det är på min digitalkameran jag har nu så återställs allt hela tiden. Ta exempelvis vitbalansen, det är solsken ute och jag ställer in att jag vill ha vitbalans för det i menyn (så det tar en stund) sen stängs kameran av och ställs på auto igen (villken är värdelöst, jag vill ha min förbestämda, så då får jag ställa in igen, och igen, och igen...så e det med alla inställningar, jag få gå in i menyn ocg göra alla inställningar varenda gång kameran stängs av.....fast jag ska fota exakt samma sak.
Nu e jag tillbaka hehe.
Börjar med att svara marcus:
Makten skrev:
Jag föreslår att du (med flera?) läser om lite grundläggande manuell fotografering, och med manuell menar jag att man själv ställer in tid och bländare. Då inses raskt att det inte finns nån större vits med att inställningarna sparas och liknande, för man ändrar dem precis hela tiden ändå
Jo men så som det är på min digitalkameran jag har nu så återställs allt hela tiden. Ta exempelvis vitbalansen, det är solsken ute och jag ställer in att jag vill ha vitbalans för det i menyn (så det tar en stund) sen stängs kameran av och ställs på auto igen (villken är värdelöst, jag vill ha min förbestämda, så då får jag ställa in igen, och igen, och igen...så e det med alla inställningar, jag få gå in i menyn ocg göra alla inställningar varenda gång kameran stängs av.....fast jag ska fota exakt samma sak.