Annons

Svenska sportjournalistförbundet

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas S Eriksson

Aktiv medlem
Är någon av er sportfotografer medlemmar i SSF?
Jag har hållt på att försöka hitta på SSF´s hemsida någonting om hur man kan ansöka för att bli medlem, men utan någon framgång.

Jag har inte fotograferingen som yrke i dag, men det håller på att bli mer och mer sportfoto för mig och då kände jag att det skulle kunna vara värt att vara medlem.

Är någon av er sportfotografer medlemmar i SSF?
Jag har hållt på att försöka hitta på SSF´s hemsida någonting om hur man kan ansöka för att bli medlem, men utan någon framgång.

Jag har inte fotograferingen som yrke i dag, men det håller på att bli mer och mer sportfoto för mig och då kände jag att det skulle kunna vara värt att vara medlem.

Hej!
Här är det en länk till hur man blir medlem,har du läst den.I övrig är det bara att ringa till kansliet och fråga vet jag!

www.sfoto.se/sff_start/blimedlem.asp

Sff

För att bli medlem i förbundet krävs att du arbetar med sportjournalistik motsvarande minst en 50%-tjänst.
Övriga är hänvisade till eventuella lokala avdelningar, och reglerna för dessa.
Själv är jag medlem i Smålandsklubben, dock inte förbundet eftersom jag i dagsläget inte uppfyller kravet för detta.

Vad jag vet så varierar möjligheterna att bli medlem i regionala klubbar beroende på vilka stadgar dessa har.

Förbundets hemsida finns här:
http://www.sportjournalisterna.se/SSF/index.html

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar