avlustat_medlemskap180119
Avslutat medlemskap
Jag tänkte leta rätt på dig i observatorieparken, men då ringde sönerna och tyckte det var dags att gå och käka.
Jag anade att du inte använde blixten på det sättet
Blir väl fler tillfällen.
Bra att du skapat bildbevis på att jag faktiskt använder kameran för att fotografera också och inte bara ältar specar i forumen som en del anklagar mig för .
Ang. blixt så slutatde jag använda den efter ett tag. Brukar annars köra med blixt även i dagsljus, speciellt trådlöst för att skapa reflexer och lite hårdare ljus som framhäver effekter, vilket jag tänkte skulle kunna funka på blod och så.
Upptäckte däremot ett fel med A77 att den exponerar fel i de lägena. De allra flesta bilder med fylnadsblixt blir av någon anledning felexponerade och jag anser att det är ett fel i kameran. Tror heller inte att det skulle vara skit bakom spakarna, för jag är ganska van och insatt i hur det funkar med blixt i såna situationer. I alla fall fungerar det inte alls som alla mina tidigare Sony har gjort som tvärtom varit helt exemplariska och alltid satt exponeringen helt perfekt, nästan oavsett hur man använder blixten.
Inte så kul när blixtbilderna ser ut så här typ:
/Mats