danieljansson
Aktiv medlem
Ska bli intressant att se om A200 hanterar bruset bättre än A700, som 5D gjorde jämfört med 7D.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
danieljansson skrev:
Ska bli intressant att se om A200 hanterar bruset bättre än A700, som 5D gjorde jämfört med 7D.
larsborg skrev:
Det lär ligga många beställningar redan hos Sony, på A200:n, A700:n säljer dåligt, även om A700:n är bättre ...
larsborg skrev:
Ingen gissning!
Info från Sony i Berlin, de har bra koll på vad som händer runt om i Väst-Europa.
js1 skrev:
Skulle isåfall förvåna mig mycket eftersom A700 har en CMOS sensor med helt ny teknik för A/D omvandling direkt på sensorn just för att hålla nere bruset. A200 har vad jag förstår samma sensor som A100 men ny processor och har därför säkerligen betydligt bättre brusegenskaper men bättre än A700? jag tvivlar.
Enligt japanska handelspressen säljer A700 bra i Japan i alla fall, ca 10000 enheter per månad.larsborg skrev:
Ingen gissning!
Info från Sony i Berlin, de har bra koll på vad som händer runt om i Väst-Europa.
wsaar skrev:
Enligt japanska handelspressen säljer A700 bra i Japan i alla fall, ca 10000 enheter per månad.
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1037&message=26322900&q=sony+selling+steady&qf=m
Antagligen säljer den nog hyfsat i USA också eftersom priset är lägre där än i Europa. Skulle inte förvåna mig om Sony håller priserna uppe i Europa för att begränsa efterfrågan till dess att de kan producera mer.
danieljansson skrev:
Borde vara billigare här med tanke på att greppsensorn inte får användas i Europa.
wsaar skrev:
Enligt japanska handelspressen säljer A700 bra i Japan i alla fall, ca 10000 enheter per månad.
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1037&message=26322900&q=sony+selling+steady&qf=m
Antagligen säljer den nog hyfsat i USA också eftersom priset är lägre där än i Europa. Skulle inte förvåna mig om Sony håller priserna uppe i Europa för att begränsa efterfrågan till dess att de kan producera mer.
Fast om man går in på hemsidorna och kollar noggrannare så ser man att de finns hos deras leverantör (sony),det tyder snarare på att de inte vågar ta in dom i lager...Zebulah skrev:
Känns lite som att de flesta A700 som kommer till Sverige säljs relativt snabbt. Kollar man på pricerunner så är det bara 5 av de 15 lägsta som har kameror i lager. Då har jag bara kollat på rent kamerhus och inte kit. Så det är klart att tanken finns att leveranserna och priserna i Europa justeras utifrån försäljningen i Japan och USA.
JojjoGbg skrev:
Fast om man går in på hemsidorna och kollar noggrannare så ser man att de finns hos deras leverantör (sony),det tyder snarare på att de inte vågar ta in dom i lager...
Zebulah skrev:
10 st i lager hos leverantören, vilket jag utgår från är Sony, känns i alla fall för min del som att man säljer allt man får hem. För nog borde väl Sony ha modet att ha mer än 10 st kameror i sitt centrallager.
joakimgbg skrev:
Undrar vem som först vågar släppa en systemkamera med filmmöjlighet?
carldanielsson skrev:
blir kul att se vad de är för grejer i a200 nu, och framförallt priset