tormig
Aktiv medlem
Jag tror det är precis tvärtom och att det är just därför de skapade ett fristående bolag.Det säger väl sig självt att sony semiconductor inte har samma frihet att designa och sälja FF sensorer som de vill längre..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror det är precis tvärtom och att det är just därför de skapade ett fristående bolag.Det säger väl sig självt att sony semiconductor inte har samma frihet att designa och sälja FF sensorer som de vill längre..
Nikons 45 Mpixel-sensor
Jag tittade i Wikipedias faktaruta för att verifiera att jag kom ihåg rätt. 45.4 Mpixel står det där, men när jag kollade igen nyss så såg jag att det dessutom står 45.7 i brödtexten.45,7 avrundas rimligen till 46...
Jag tittade i Wikipedias faktaruta för att verifiera att jag kom ihåg rätt. 45.4 Mpixel står det där, men när jag kollade igen nyss så såg jag att det dessutom står 45.7 i brödtexten.
Gissningsvis används 45.4 Mpixlar av hur många nu sensorn har (45.7 Mpixel?) eftersom höjd och bredd (i pixlar) anges till 8256 × 5504.
Jag tror det är precis tvärtom och att det är just därför de skapade ett fristående bolag.
Ja fast när tråden startade så kom det också dementi om att det var felaktigheter om uttalades. SAR hade krånglat till det med sin egen tolkning om vad som sagts om ämnet. Sony säljer Sensorer både till APS-C och FF kameror av andra märken, Sedan passar väl inte 42mp sensorn som sitter i A7RII rakt av till tex Nikon som är en DSLR kamera, utan måste i så fall Designas om av Nikon själva om dom nu valt den sensorn vilket jag inte vet om dom gjort det till D850.
Nikon själva anger 45,7 miljoner effektiva pixlar och 46,89 miljoner totalt antal pixlar. Var de där 0,3 miljonerna rymmer när man räknar angivna pixlar i filerna är oklart. Det diffar lite, men mindre, även på D810 om man gör samma räkneövning.
Diffen är väl tom 1,2mpx och väl så intressant. Varför inte använda hela?
Min gissning är att algoritmerna för tex brusreducering, skärpning, ca-borttagning etc inte fungerar bra ut i kant.
De tolkar det som att sony i vissa fall håller på sensorer, men att de samtidigt utvecklar och tillverkar nya, kanske minst lika bra, tillsammans med andra företag såsom Nikon.
EOS 6DII har bättre (eller ungefär lika på några ställen) DR än D850 på ISO över cirka 2500.Canon 6D2 är medtaget som varnande exempel ;-)
Det står i artikeln.Vem är "Sony" i detta fallet som avses?
Det står i artikeln.
dpreview.com sa:There are interesting implications of this wall between Sony Semiconductor and Sony DI